Adam Roguski
Mirbud podpisał list intencyjny z ElectroMobility Poland w sprawie budowy fabryki polskich aut elektrycznych Izera. Jak podano w raporcie bieżącym, spółka złożyła w postępowaniu optymalną z punktu widzenia celów i budżetu realizowanego projektu ofertę. Kontrakt w formule „zaprojektuj i zbuduj” zostanie podpisany po uzyskaniu zgód korporacyjnych przez ElectroMobility Poland.
Kto jeszcze ubiegał się o kontrakt? Paweł Tomaszek z biura prasowego ElectroMobility Poland zastrzega, że nie może ujawniać takich informacji, ale w postępowaniu przetargowym brało udział kilka podmiotów.
Kurs Mirbudu w środę rósł o nawet ponad 9 proc., do 9,98 zł.
W grudniu spółka ElectroMobility Poland informowała, że trwa przetarg na wybór generalnego wykonawcy fabryki na 117-ha działce na terenie Jaworznickiego Obszaru Gospodarczego. Rozpoczęcie prac budowlanych planowane jest na I kwartał 2024 r., a zakończenie na IV kwartał 2025 r.
Co do samego auta – w listopadzie 2023 r. zakończono drugą fazę projektową realizowaną we współpracy z Geely i Pininfariną związaną z pierwszym samochodem z gamy modelowej Izery. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami będzie to SUV. Firma ElectroMobility Poland liczy na uruchomienie produkcji w 2026 r.