Kolejny krok w stronę Izery. ElectroMobility Poland wygrało przetarg

ElectroMobility Poland po wygranym przetargu za 128 mln zł zostanie właścicielem działki o powierzchni 117 ha na terenie Jaworznickiego Obszaru Gospodarczego. To właśnie tam powstanie fabryka polskiej marki aut elektrycznych Izera. Koszt budowy zakładu szacuje się na 6 mld zł.

Makieta przedstawiająca samochód Izera (Getty Images, Beata Zawrzel/NurPhoto)

Przetarg przeprowadziła Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna (KSSE) i Urząd Miasta Jaworzno. O jego rozstrzygnięciu oba podmioty poinformowały w środę w czasie Kongresu Nowej Mobilności w Łodzi.

Twórcy Izery zdobyli grunt pod fabrykę

Spółka ElectroMobility Poland złożyła jedyną ofertę na zakup nieruchomości. Wartość transakcji zamknie się w kwocie 128 mln zł. Firma realizująca projekt polskiej marki samochodów elektrycznych Izera będzie pierwszym inwestorem na terenie Jaworznickiego Obszaru Gospodarczego (JOG).

Dla ElectroMobility Poland pozyskanie działki na terenie JOG jest krokiem milowym w realizowanym projekcie. Od ogłoszenia współpracy z naszym partnerem technologicznym realizujemy projekt zgodnie z ogłoszonym harmonogramem. Pozyskanie tytułu własności do gruntu na terenie JOG, które powinno nastąpić w ciągu kilku tygodni, umożliwi nam ubieganie się o pozwolenie na budowę. Sam proces inwestycyjny chcemy rozpocząć na początku przyszłego roku – zapowiedział prezes EMP Piotr Zaremba.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Bez fabryki w Jaworznie Izera nie ruszy. "Mamy nadzieję, że uda się ten teren pozyskać"

Koszt budowy fabryki jest szacowany na 6 mld zł. Zakład Izery ma składać się ze: spawalni, lakierni i zakładu montażu.

Na początku września prezes EMP w rozmowie z „Dziennikiem Gazetą Prawną” przyznał, że w nowej fabryce w Jaworznie mogą powstawać także samochody chińskiego producenta Geely.

NIK krytycznie o powstawaniu Izery

W ostatnim czasie proces inwestycyjny zmierzający do zbudowania polskiego samochodu elektrycznego prześwietliła Najwyższa Izba Kontroli. NIK uznała, że rząd źle nadzorował spółkę EMP, która spóźniała się z realizacją projektu elektrycznego auta, przez co na szali postawiła publiczne miliony złotych.

Źródło

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *