CD Projekt otwiera nowa kartę – tak o planach spółki (dotyczących kolejnej odsłony Wiedźmina) informuje Reuters, dodając, że przy produkcji nowej sagi będzie pracować nawet 400 osób. Kontynuacji doczeka się najpewniej (na razie to faza koncepcyjna) także Cyberpunk, z którym – jak pamiętamy – ostatnio spółka miała sporo problemów.
/123RF/PICSEL
– Polski producent gier wideo CD Projekt otwiera nową kartę, która ma na celu rozpoczęcie w tym roku fazy produkcyjnej kolejnej gry z przebojowej serii „Wiedźmin” – powiedział agencji Reuters dyrektor generalny firmy Adam Badowski.
– Chcielibyśmy, aby do połowy roku przy projekcie pracowało około 400 osób – powiedział Reutersowi Badowski.
Premiera gry „Polaris” najwcześniej w 2026 roku?
Nowy Wiedźmin to projekt o nazwie „Polaris”. Jak czytamy, Polaris „rozszerzy średniowieczną serię fantasy„, która od premiery pierwszej gry sprzedała się w 75 mln egzemplarzy.
Data premiery nowego Wiedźmina na razie nie jest znana, choć eksperci obstawiają, że przypadnie na 2026 lub 2027 rok. Analitycy zauważają, że takie zapowiedzi pozostawiają CD Projekt bez debiutu żadnej nowej gry przez kilka lat.
Reklama
Będzie nowy Cyberpunk. Orion jest w fazie koncepcyjnej
Dodajmy, że po wpadkach przy niedawnej premierze kolejnego Cyberpunka, CD Projekt zapowiedział naprawę i transformację studia (mimo wpadek, sprzedaż Cyberpunka przekroczyła 25 milionów egzemplarzy).
CDPROJEKT
101,5500 +2,3500 2,37% akt.: 22.01.2024, 17:51
- Otwarcie 100,0500
- Max 101,5500
- Min 99,6400
- Kurs odniesienia 99,2000
- Suma wolumenu 248 633
- Suma obrotów 25 059 205,33
- Widełki dolne 90,0600
- Widełki górne 110,0500
Reuters tłumaczy, że – jak przekazali szefowie CD Projektu – nowy Cyberpunk będzie mieć kryptonim Orion i jest na razie w fazie koncepcyjnej. Będzie przy nim pracować ok. 80 osób. Szczegółów dot. Oriona oczywiście nie znamy, ale CD Projekt przekazał, że być może zostaną do gry dodane „elementy rozgrywki wieloosobowej”.
Adam Badowski zapowiedział też prace nad możliwością wykorzystania sztucznej inteligencji w procesie produkcji gier.
***