Polskie firmy, które nie chcą korzystać ze sztucznej inteligencji przy rekrutacji, są w mniejszości

18 proc. polskich przedsiębiorców nie bierze pod uwagę wykorzystania sztucznej inteligencji w rekrutacji, a 16 proc. nie chce włączać jej przez co najmniej trzy lata – wynika z raportu ManpowerGroup. Dodano, że 50 proc. firm już korzysta z AI lub planuje ją wdrożyć w ciągu roku.

Polskie Firmy Ktoacutere Nie Chcą Korzystać Ze Sztucznej Inteligencji Przy Rekrutacji Są W Mniejszości 076d88b, NEWSFIN

fot. cono0430 / / Shutterstock

Zgodnie z raportem 11 proc. polskich firm w pełni wykorzystuje technologie sztucznej inteligencji (AI) w procesach rekrutacyjnych, a 20 proc. realizuje przy udziale narzędzi AI niektóre z elementów procesów rekrutacyjnych; 19 proc. planuje ich wprowadzenie w ciągu najbliższego roku, a 16 proc. – przed upływem trzech lat.

Zauważono, iż łącznie "50 proc. polskich firm korzysta ze sztucznej inteligencji w procesach HR lub planuje ją wdrożyć w ciągu najbliższego roku".

Cytowana w raporcie ekspertka Manpower Marta Szymańska wskazała, iż dzięki wdrożeniu elementów sztucznej inteligencji firmy mogą zoptymalizować oraz zautomatyzować zadania. "Możliwość szybkiego analizowania wielu kandydatów to bardziej przemyślane decyzje o zatrudnieniu" – oceniła.

W raporcie zaznaczono, że 18 proc. respondentów nie bierze pod uwagę wykorzystania AI w procesach rekrutacyjnych, a 6 proc. nie zamierza ich włączyć do rekrutacji przez najbliższe trzy lata.

Polskie Firmy Ktoacutere Nie Chcą Korzystać Ze Sztucznej Inteligencji Przy Rekrutacji Są W Mniejszości 0c237ed, NEWSFIN

Jaką formę opodatkowania wybrać?

Własna działalność gospodarcza a podatki

Założyłeś własną firmę? Kolejnym krokiem w jest wybór sposobu rozliczania się ze skarbówką z tytułu osiąganych dochodów. Odpowiednia formy opodatkowania, dopasowana do potrzeb przedsiębiorcy, niesie ze sobą korzyści finansowe. Warto o nich wiedzieć!<BR> Pobierz e-booka zostawiając zgody, albo zapłać 20 zł
Masz pytanie? Napisz na [email protected]

KupDarmowy zapisWyślijImięPole wypełnione niepoprawnie!NazwiskoPole wypełnione niepoprawnie!Jeśli chcesz fakturę, to wypełnij dalszą część formularza:NIP (bez myślników)Pole wypełnione niepoprawnie!Nazwa firmyPole wypełnione niepoprawnie!Ulica, numer budynku/lokaluPole wypełnione niepoprawnie!Kod pocztowyPodaj kod w formacie xx-xxx!MiastoPole wypełnione niepoprawnie!Wyślij

W opinii Szymańskiej organizacje, które są sceptyczne wobec wykorzystania sztucznej inteligencji, obawiają się zwykle "bezosobowej natury AI na to, jakie kandydat będzie miał doświadczenia związane z daną firmą, co jest niezwykle ważne w budowaniu marki pracodawcy".

Pracodawcy zostali zapytani o to, jak ich zdaniem narzędzia sztucznej inteligencji wpłyną na poszczególne obszary HR w ciągu najbliższych dwóch lat. Najbardziej pozytywne efekty tych innowacji – jak podano – oczekiwane są w obszarze reskillingu i upskillingu, niezbędnych szkoleń pracowników oraz wzroście zaangażowania talentów. "Wśród ewentualnych, negatywnych skutków, jakie może przynieść implementacja AI, ankietowane przedsiębiorstwa wskazują głównie na realizację celów ESG oraz wpływ na liczbę zatrudnianych specjalistów" – podano.

Jak stwierdziła ekspertka Manpower, sztuczna inteligencja może wzmocnić, ale też osłabić zaangażowanie talentów, "wszystko jest bowiem zależne od odpowiedniego jej wdrożenia". Zdaniem Szymańskiej poprawa efektywności, spersonalizowane rekomendacje rozwoju i motywujący feedback mogą pozytywnie wpłynąć na zaangażowanie pracowników.

"Właściwe zastosowanie AI powinno uwzględniać równowagę między automatyzacją a ludzkim elementem, aby zachować wartość pracy, rozwój zawodowy oraz zwiększyć zaangażowanie talentów" – wskazała ekspertka.

Badanie przeprowadzono na grupie 510 polskich pracodawców w ramach raportu Barometr ManpowerGroup Perspektyw Zatrudnienia dla III kwartału br.

ra/ pad/

Źródło

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *