Kłopoty Boeinga nie mają końca. Kolejny model B737 do przeglądu

Klopoty Boeinga Nie Maja Konca Kolejny Model B737 Do Przegladu B46fd22, NEWSFIN

Boeing 737 900 ER

Foto: Bloomberg

Danuta Walewska

Nie wykryto tam usterek, a kontrola jest prewencyjna. B737-900ER przeleciały już łącznie 11 milionów godzin bez jakichkolwiek problemów. B737-900ER były produkowane w latach 2007-2019.

Ale rynek po raz kolejny zareagował nerwowo zareagował na te informacje kolejnym spadkiem akcji Boeinga, tym razem o 3 proc. Kłopoty z B737 MAX-9 i kontrola B737 spowodowały, że akcjonariusze amerykańskiego giganta stracili od początku roku po 45 dol. na każdej akcji (w poniedziałek po południu kosztowały 214 dol.).

Tym razem chodzi o sprawdzenie, czy rygle blokujące drzwi zapasowe zamontowane w połowie kadłuba są prawidłowo umocowane i nie zostały poluzowane. Ma to być dodatkowa gwarancja, że ten model samolotu jest bezpieczny w eksploatacji.Boeingi 737-900ER nie są tak nowe, jak modele MAX, ale mają tę samą konstrukcję rygli blokujących dodatkowe drzwi. Dlatego trzeba je sprawdzić tak szybko, jak tylko jest to możliwe” — czytamy w informacji FAA.

Z kolei w oświadczeniu udostępnionym CNN Boeing stwierdził, że „w pełni” zgadza się z FAA i wesprze swoich klientów także w kolejnej akcji przywoławczej. Według FAA od czasu awarii B737 MAX-9 Alaska Airlines, do której doszło 5 stycznia, niektóre linie lotnicze samodzielnie przeprowadziły inspekcje wcześniej wyprodukowanych samolotów Boeinga i stwierdzono poluzowanie niektórych śrub.

A w ostatnich B737MAX-9 zarówno w Alaska Airlines, jak i United Airlines wykryto nieprawidłowo zamontowane rygle. Linie United i Delta Airlines poinformowały w poniedziałek, 22 stycznia CNN, że rozpoczęły już inspekcje swoich 737-900ER i nie spodziewają się żadnych zakłóceń w operacjach. Według danych z internetowej strony Boeinga, dostarczył on łącznie około 500 tych samolotów. W swojej flocie oprócz Delty i United, mają je także Alaska Airlines i Turkish Airlines.

B737MAX-9 nadal są uziemione w Stanach Zjednoczonych. FAA informuje, że ​​w dalszym ciągu analizowane są dane zebrane podczas inspekcji 40 samolotów. Nie wiadomo jeszcze kiedy wrócą one na siatki. Łącznie inspekcji poddano 170 maszyn. W oświadczeniu FAA czytamy: „To bezpieczeństwo pasażerów, a nie czas, określi harmonogram przywrócenia tych samolotów do latania”.

FAA bada także procesy produkcyjne w samym Boeingu, ale również i u jego u podwykonawcy — Spirit AeroSystems, który dostarcza drzwi do B737.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *