Zmiany dotyczące płatności w mBanku będą dotyczyć klientów korzystających z urządzeń z systemem Android. Bank wyjaśnia, że to dodatkowe zabezpieczenie, gdy algorytm uzna, że dana operacja jest podejrzana.
/123RF/PICSEL
Po aktualizacji aplikacji mobilnej, klienci mBanku mogą być poproszeni o przyłożenie karty do telefonu. Dlaczego? Bank tłumaczy, że to dodatkowe zabezpieczenie płatności.
Nowość w zabezpieczeniach w mBanku
Nowe rozwiązanie, które już jest dostępne dla wielu klientów mBanku, ma podnieść bezpieczeństwo transakcji dokonywanych przez telefon. Klienci tego banku, którzy mają w swoim posiadaniu także fizyczną kartę płatniczą i korzystają z urządzeń z systemem Android, będą mogli włączyć dodatkową opcję autoryzacji swoich płatności.
Reklama
„Ta opcja pojawi się, gdy nasz system uzna daną operację za podejrzaną. Wtedy poprosimy klienta o dodatkowe jej potwierdzenie poprzez przyłożenie karty do smartfona. Jeśli klient nie będzie miał ze sobą karty, zaproponujemy mu inną metodę dodatkowej autoryzacji operacji”, wyjaśnia mBank cytowany przez cashless.pl.
Chodzi o podniesienie bezpieczeństwa płatności i wygodę klientów. Wkrótce ta możliwość ma się pojawić także dla użytkowników systemu iOS. Usługa nie jest obowiązkowa.
Awarie w mBanku
Kilka dni temu doszło w mBanku do awarii, przez którą niemożliwe było autoryzowanie niektórych płatności w aplikacji mobilnej. Jeszcze tego samego dnia bank poinformował jednak, że z błędami udało się uporać.
Awaria nie miała związku z nowościami w banku, jednak stanowiła duże utrudnienie dla klientów. Klienci apelowali wówczas, aby mBank automatycznie dawał w takich sytuacjach możliwość autoryzacji za pomocą SMS wszystkich płatności. Chodziło także o możliwość samodzielnego decydowania o sposobie autoryzacji.
Na razie nie ma odpowiedzi banku na te potrzeby. Są one jednak mało prawdopodobne, biorąc pod uwagę dbałość o zabezpieczenia, które mBank właśnie rozszerzył. Niedawno mBank zaczął także pobierać opłatę za korzystanie z BLIK-a przy wypłacie gotówki z bankomatu. Czy to początek nowej ery płatności za korzystanie z tej wygodnej formy płatności? Na razie opłaty dotyczą tylko tego jednego banku i nie wszystkich usług oferowanych przez BLIK.