Wstrzymano nabór wniosków o dotacje. „Program będzie kontynuowany”

Skończył się budżet programu „Mój elektryk”, przeznaczony na dotacje do opłat w umowach leasingu pojazdów zeroemisyjnych, tym samym został wstrzymany nabór wniosków na ten cel. Na dopłaty mogą jednak wciąż liczyć osoby fizyczne oraz przedsiębiorcy – podaje NFOŚiGW.

Ładowanie samochodu elektrycznego (Adobe Stock, Ake)

Nabory wniosków w programie „Mój elektryk”, obsługiwanym przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) odbywają się w trybie ciągłym w latach 2021-2025 lub do wyczerpania środków przeznaczonych na poszczególne nabory.

Całkowity budżet programu wynosi 960 mln zł, z czego na dotacje do leasingu pojazdów zeroemisyjnych przeznaczono w programie 660 mln zł. Pozostałe pieniądze są na zakup pojazdów przez osoby fizyczne (100 mln zł) oraz przez przedsiębiorców i podmioty inne niż osoby fizyczne (200 mln zł).

„Z uwagi na wyczerpanie środków na dotacje do leasingu pojazdów zeroemisyjnych, NFOŚiGW zawiesił nabór na ten cel z początkiem września 2024 r. Wstrzymanie naboru wniosków przez NFOŚiGW oraz Bank Ochrony Środowiska (BOŚ) nastąpiło z różnymi datami, co wynika z procedur udzielania dofinansowania” – napisano.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Sprzedaje 500 aut miesięcznie. Ile zarabia?

„Mój elektryk” wróci na początku 2025 r.

W komunikacie podano, że NFOŚiGW oraz Ministerstwo Klimatu i Środowiska zabiegają o pozyskania środków na zwiększenie budżetu programu „Mój elektryk” z dotychczasowego źródła, jakim jest Fundusz Niskoemisyjnego Transportu (FNT), a także z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

Problem dla nas polega na tym, że autentycznie skończyły się pieniądze w funduszu NFOŚ, który jest na to przeznaczony i nie mamy innego źródła, tylko KPO. A żeby uruchomić KPO, potrzebujemy skonsultować się z Komisją i to jest konsultacja, która wynika tylko i wyłącznie z komponentu pomocy publicznej – powiedział pod koniec sierpnia wiceminister klimatu i środowiska Krzysztof Bolesta.

„Proces ten jest długotrwały i wymaga wielu uzgodnień, w tym na poziomie Komisji Europejskiej. Biorąc pod uwagę stopień zaawansowania prac, obecnie planowane jest wznowienie naboru od stycznia 2025 r. Nowy nabór obejmie okresem kwalifikowalności również II połowę 2024 r.” – zaznaczono w komunikacie.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *