Kurs akcji Pepco Group rośnie na giełdzie po ogłoszeniu przez grupę znaczących zmian w strukturze. Planowane jest skoncentrowanie się na „przyszłym, jedynym formacie sklepów”, z akcentem na markę Pepco. W średnim okresie rozważana jest natomiast sprzedaż Dealz – innej sieci z jej portfolio, która zyskała dużą popularność w Polsce w ostatnich latach.
/Piotr Kamionka /Reporter
W Pepco Group – będącej właścicielem marek Pepco, Dealz oraz Poundland – nadchodzą poważne zmiany. Spółka notowana na warszawskiej giełdzie ujawnili plany dotyczące dużych przekształceń w komunikacie wydanym z okazji 2025 Capital Markets Day.
Grupa Pepco rezygnuje ze sprzedaży artykułów spożywczych i chemicznych
Co się zmieni? Przede wszystkim, Pepco Group planuje wycofać się z sektora FMCG. Mowa tu o produktach szybko zbywalnych – takich jak artykuły spożywcze i środki czystości. Grupa wyjaśnia, że utrzymywanie tych produktów w ofercie generuje znaczne koszty operacyjne (dotyczy to magazynowania oraz logistyki dostaw do sklepów), co wpływa na marżę. Sprzedaż produktów FMCG nie przynosi zatem oczekiwanych rezultatów. Pepco Group zamierza teraz skoncentrować się na tworzeniu „prostszej struktury biznesowej, nastawionej na wyższe marże, które można uzyskać ze sprzedaży odzieży i towarów ogólnego użytku„.
Reklama
Inne znaczące zmiany w Pepco Group dotyczą struktury sieci. Grupa posiada w swoim portfolio marki Pepco, Dealz i Poundland. Dwie pierwsze są dobrze znane polskim konsumentom, podczas gdy trzeci szyld jest obecny na rynku brytyjskim.
Co dalej z Dealz Polska i Poundland? Grupa Pepco rozważa sprzedaż marek
Okazuje się, że Pepco Group stawia na markę Pepco jako jedyny przyszły format sklepów. Co planuje w odniesieniu do Dealz i Poundland?
„Aktywnie rozważamy różne możliwości dotyczące przyszłości Poundland i Dealz Polska. Możliwa sprzedaż tych marek pozwoli nam skupić się na bardziej opłacalnych segmentach” – powiedział Stephan Borchert, dyrektor generalny Pepco Group. Jego słowa sugerują, że jednym z kierunków może być dezinwestycja, co oznacza pożegnanie się z markami Poundland i Dealz.
W średnim okresie Pepco Group może rozważyć sprzedaż marki Dealz Polska (dodajmy, że sklepy Dealz funkcjonują także w Hiszpanii i Irlandii). Dzięki temu grupa mogłaby zdobyć kapitał na dalszy rozwój. Zarząd ma nadzieję, że potencjalni nabywcy Dealz Polska nie będą problemem – sieć, która działa nad Wisłą od 2018 r., zbudowała silną pozycję na rynku.
Jakie perspektywy czekają na Poundland? Zdaniem Stephana Borcherta, Pepco „aktywnie bada” opcje wydzielenia marki z grupy, w tym rozważając jej sprzedaż. W ocenie Pepco Group, Poundland to silna marka. Przypomniano, że w roku fiskalnym 2024 wygenerowała około 2 miliardów euro obrotów. Na minus działa jednak to, że warunki dla handlu detalicznego w Wielkiej Brytanii stają się coraz bardziej wymagające. Zarząd przewiduje również, że zmiany w przepisach podatkowych, które mają być wdrożone w kwietniu 2025 r., dodatkowo zwiększą presję na bazę kosztową Poundland.