Z polskiego rynku znika kolejny sklep francuskiej sieci E.Leclerc. Tym razem do zamknięcia przeznaczony jest sklep w Kędzierzynie. Wszyscy pracownicy już otrzymali wypowiedzenia. Czy to będzie kolejny rok strat marketów pod tym szyldem?
/Bartlomiej Magierowski/East News /East News
Jeden z kilkudziesięciu sklepów marki E.Leclerc działających na polskim rynku w ciągu najbliższych tygodni zostanie zamknięty. Czy to efekt kolejnych strat spółek należących do francuskiej marki? Czterech operatorów w 2022 roku straciło ponad 4 mln zł.
E.Leclerc z kłopotami. Zamyka kolejne sklepy
Francuska sieć marketów liczy w Polsce obecnie 40 sklepów, jednak ta liczba spada. Jak informuje portal dlahandlu.pl w ostatnim czasie zamknięto placówki w Stalowej Woli i Śremie. Teraz właściciel marketów informuje o zamknięciu także sklepu w Kędzierzynie-Koźlu.
Reklama
– Sklep E.Leclerc w Kędzierzynie-Koźlu zakończy swoją działalność pod koniec czerwca br. Od początku maja kontynuujemy wyprzedaże, aby umożliwić naszym klientom skorzystanie z atrakcyjnych ofert – mówiła Barbara Warabida-Justyńska, wiceprezes marketu E.Leclerc w Kędzierzynie-Koźlu, którą cytuje portal lokalna24.pl.
Powodem zamknięcia E.Leclerc w Kędzierzynie mają być niekorzystne warunki czynszowe i zła sytuacja finansowa. 50 pracowników tego sklepu już otrzymało wypowiedzenia.
Straty spółek E.Leclerc w Polsce
Sklepy znane w Polsce pod szyldem E.Leclerc zarejestrowane są na cztery oddzielne spółki. Dane za 2023 rok nie są jeszcze dostępne, jednak w 2022 r. każda z tych spółek notowała straty:
- spółka zarządzająca marketami w Koninie – strata netto w kwocie ponad 841 tys. zł;
- spółka zarządzająca marketami w Malborku – strata netto w kwocie ponad 870 tys. zł;
- spółka zarządzająca marketami w Poznaniu – strata netto w kwocie 2,1 mln zł;
- spółka zarządzająca marketami w Kędzierzynie-Koźlu – strata netto w kwocie 980 tys. zł.
Natomiast spółka Galec (czyli centrala E.Leclerc w Polsce) wypracowała w 2022 roku zysk netto w wysokości 4,36 mln zł.
Sklepy E.Leclerc obecne są w Polsce od 1995 roku. Pierwszy sklep powstał na warszawskim Ursynowie (działa do dziś i cieszy się dużą popularnością wśród lokalnych mieszkańców). Dziś Leclerc to supermarkety, hipermarkety, centra handlowe i stacje benzynowe oraz sklepy internetowe. Od kilku lat sieć stawia na marki własne, co ma być ukłonem w stronę konsumentów.
Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. INTERIA.PL