Rosyjski samolot z pasażerami wylądował na zamarzniętej rzece w Jakucji

Rosyjski Samolot Z Pasazerami Wyladowal Na Zamarznietej Rzece W Jakucji 7cd2048, NEWSFIN

Foto: Adobe Stock

Iwona Trusewicz

Samolot An-24 linii Polar Airlines z 30 pasażerami na pokładzie w czwartek wylądował na zamarzniętej rzece Kołymie w Jakucji w pobliżu pasa startowego lotniska Zyrianka. Oprócz pasażerów na pokładzie było czterech członków załogi.

Według regionalnego dowództwa operacyjnego samolot leciał na trasie Jakuck – Żyryanka – Sredniekolymsk. Nikt nie został ranny, a samolot nie został uszkodzony. Po wylądowaniu samolotu poza pasem startowym wydział terytorialny Federalnej Agencji Transportu Lotniczego wszczął dochodzenie. Piloci podczas lądowania nie mieli danych i nie widzieli pasa startowego, więc posadzili maszynę na rzece. Wstępnie władze lotnicze uznały to za błąd załogi.

Silniki i hamulce płoną

Zaledwie sześć dni wcześniej inna maszyna — tym razem Uralskich Linii Lotniczych lecąca z Jekaterynburga do Bałgowieszczańska — musiała awaryjnie lądować w Surgucie. 11 grudnia w Irkucku również An-24 lecący do osady Bodajbo musiał z powodu awarii wrócić na lotnisko. Dowódca załogi samolotu podjął decyzję o powrocie ze względu na brak odczytów prędkości. Samolot wylądował bezpiecznie w Irkucku, nie było ofiar.

Trzy dni wcześniej 8 grudnia samolot pasażerski Boeing 737 linii S7 w trybie pilnym zawrócił na lotnisko w Nowosybirsku z powodu awarii silników; na pokładzie było 176 osób. Według pasażerów, podczas przyspieszania maszyny, pasażerowie usłyszeli eksplozje i zobaczyli płomienie wydobywające się z silników. Personel lotniska zauważył pożar i poinformował pilotów. Pasażerowie dodali, że podczas awaryjnego lądowania w samolocie „spaliły się hamulce” – cytuje gazeta RBK.

Z tego samego powodu 7 grudnia w Buriacji w lecącym z Ułan-Ude do Zhangzhou w Chinach samolocie transportowym Tu-204m zapłonął silnik. Podobnie jak w przypadku samolotu S7, kilka minut po starcie z jego silników wyleciały iskry i dym. Piloci zrzucili paliwo i pomyślnie wylądowali na lotnisku Bajkał, nikt nie odniósł obrażeń.

Sankcje odcięły rosyjskie linie nie tylko od zachodnich lotnisk, ale też od części zamiennych i serwisowania. Do wojny cała rosyjska branża lotnicza zdominowana była przez import nie tylko zachodnich maszyn. Także w rosyjskich samolotach serii An, Tu czy Ił większość części i stosowanym rozwiązań pochodziła z importu.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *