LOT coraz bliżej Embraera. Ale wyniku przetargu na nowe samoloty nie ma

Lot Coraz Blizej Embraera Ale Wyniku Przetargu Na Nowe Samoloty Nie Ma 9d4e5bd, NEWSFIN

LOT i Embraer podpisały umowę

Foto: Adobe Stock

Danuta Walewska

Reklama

„Jesteśmy bardzo zadowoleni z podpisania umowy Pool Program z Polskimi Liniami Lotniczymi LOT” — napisał brazylijski Embraer w komunikacie prasowym. Jest to krok bliżej we współpracy LOT-u i Brazylijczyków. A Pool Program obsługuje dzisiaj 60 linii lotniczych na całym świecie.

Reklama

Czym jest Pool Program?

LOT jest dla Brazylijczyków bardzo ważnym klientem. Był premierowym klientem odbierającym odrzutowce 20 lat temu. A Program Poolowy miałby m.in. usprawnić obsługę samolotów brazylijskiego producenta i ułatwić kontakty z dostawcami komponentów.

To z kolei dałoby oszczędności w kosztach napraw i utrzymywania zapasów oraz redukcję powierzchni magazynowej i zasobów wymaganych do zarządzania naprawami.

— LOT zwiększa swój zasięg dzięki naszym E2. A to pokazuje, że jesteśmy na dobrej drodze do wspierania eksploatacji statków powietrznych i utrzymywania gotowości jego floty. LOT był pierwszym operatorem E-Jets w 2004 roku – mówi Carlos Naufel, dyrektor generalny i prezes Embraer Services & Support cytowany w komunikacie.

Reklama Reklama

— Ta umowa to nie tylko kontynuacja naszej wieloletniej współpracy z Embraerem, ale także kolejny krok w optymalizacji naszych możliwości utrzymania i eksploatacji floty – mówi Krzysztof Królak, wiceprezes ds technicznych w LOT.

Czy wybór dostawcy samolotu już został przesądzony? Raczej nie

Ta umowa wyraźnie wskazuje na zacieśnienie współpracy LOT-u z Brazylijczykami. A jak wiadomo LOT ma w najbliższych miesiącach zdecydować się, od którego z producentów odbierze w przyszłości 84 samoloty regionalne. Pod uwagę brani są dwaj dostawcy: Embraer, właśnie z E-2 i Airbus z samolotami A220.

Tymczasem polski przewoźnik właśnie testuje embraery, które ewentualnie chciałby włączyć do swojej floty i powiększa bazę do ich obsługi. O podobnych programach ze strony Airbusa, jak na razie, nic nie słychać.

Z nieoficjalnych informacji jednak wiadomo, że jak na razie, ani jedna, ani druga z ofert nie są dla LOT-u zadowalające. Z kolei, również nieoficjalnie, wiadomo, że dla Airbusa wejście na rynek polski byłoby bardzo kosztowne. A Embraer w przeszłości niekoniecznie wywiązywał się terminowo ze wszystkich zobowiązań.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *