Maciej Wilk zwołuje obrońców CPK. „Składamy obywatelski wniosek o przeprowadzenie pilnej kontroli”

Prezes stowarzyszenia Tak dla CPK, b. wiceprezes PLL LOT Maciej Wilk poinformował w środę na platformie X, że składa wniosek do NIK o przeprowadzenie pilnej kontroli w CPK oraz w Biurze Pełnomocnika Rządu ds. CPK. – Czas zacząć działać – mówi.

Maciej Wilk Zwoluje Obroncoacutew Cpk Skladamy Obywatelski Wniosek O Przeprowadzenie Pilnej Kontroli B0daecc, NEWSFIN

fot. Zbyszek Kaczmarek / / Forum, Puls Biznesu

Według niego, kontrola Izby miałaby pozwolić na weryfikację rocznego sprawozdania pełnomocnika, który jest zobowiązany przepisami do złożenia sprawozdania Radzie Ministrów ze swojej działalności za rok poprzedni do dnia 31 maja każdego roku.

– Ostatnie dni przyniosły wysyp skandali wokół CPK. Najpierw zatrzymano wszelkie prace w spółce, a następnie media obiegła informacja, że spółka zamierza praktycznie od nowa zacząć projektować całą sieć kolejową, co oznacza wieloletnie opóźnienie całego projektu. Szanowni państwo, trwonimy bezsensownie czas, podczas gdy Polska traci swoje unikalne szanse rozwojowe. Czas zacząć działać – mówi Wilk.

– Skierowałem obywatelski wniosek do NIK o przeprowadzenie pilnego sprawdzenia na wypadek wystąpienia potencjalnych działań na szkodę spółki – dodał. Po czym zachęcił słuchaczy do wysyłania podobnych wniosków. – Jestem przekonany, że jeśli NIK otrzyma kilka tysięcy podobnych wniosków, nie będzie mogła podjąć innej decyzji – kończy.

Spółka Centralny Port Komunikacyjny jest otwarta na kontrolę organów państwowych i bezzwłocznie udostępnia wszystkie dokumenty o jakie wnioskują kontrolujący – poinformowała w środę PAP spółka. Przypomniała, że kontrola NIK w CPK trwa od listopada ub.r.

Kontrola NIK będzie kontynuowana do końca czerwca br., a dotyczy przeprowadzenia postępowań wykupu gruntów w ramach Programu Dobrowolnych Nabyć – poinformowała też spółka.

CPK przypomniało też, że z planu kontroli, opublikowanego przez NIK wynika, że w 2024 r. mają się odbyć w CPK kolejne dwie kontrole, które mają odpowiedzieć na pytania czy prawidłowo, rzetelnie i gospodarnie realizowano zadania związane z inwestycjami CPK oraz czy poprawnie, gospodarnie i skutecznie prowadzone były inwestycje kolejowe realizowane w ramach CPK.

Centralny Port Komunikacyjny ma zintegrować transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W ramach tego projektu w odległości 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok. 3 tys. hektarów ma być wybudowany port lotniczy. W skład CPK mają wejść też inwestycje kolejowe: węzeł przy porcie lotniczym i połączenia na terenie kraju, które mają umożliwić przejazd między Warszawą a największymi polskimi miastami w czasie nie dłuższym niż 2,5 godz. CPK jest w 100 proc. własnością Skarbu Państwa. (PAP)

wkr/ lm/

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *