Jeden bilet na pociąg, autobus i tramwaj? Pasażerów czekają duże zmiany

Zintegrowany bilet to dla podróżnych nie tylko duża wygoda i oszczędności, ale też zachęta do korzystania z transportu publicznego. W Ministerstwie Infrastruktury właśnie rozpoczęły się prace nad tym rozwiązaniem.

Jeden Bilet Na Pociag Autobus I Tramwaj Pasazeroacutew Czekaja Duze Zmiany 0642ae8, NEWSFIN

fot. RossHelen / / Shutterstock

Jeden bilet na metro, komunikację miejską, kolei miejską, regionalnych przewoźników kolejowych, a nawet pociągi przyspieszone to rozwiązanie, z którego korzystają już inne kraje m.in. Niemcy. Umożliwia płynne podróżowanie pociągami, autobusami i tramwajami. Teraz jest szansa, że zostanie ono wprowadzone również w Polsce – podał Portalsamorzadowy.pl.

Jeden bilet za 150 zł?

Wprowadzenie biletu zintegrowanego było jedną z obietnic Polski 2050 w trakcie ostatniej kampanii wyborczej. Miał to być program „Jeden bilet za 150 zł miesięcznie”.

Jak twierdzi, cytowany przez Portalsamorządowy.pl Piotr Malepszak, wiceminister infrastruktury, w ministerstwie rozpoczęły się już prace nad możliwością wprowadzenia rozwiązań, umożliwiających zakup zintegrowanego biletu łączącego różne rodzaje transportu publicznego. Według niego to zaawansowany i kompleksowy koncept, który wymaga specjalnych systemów sprzedażowych i rozliczeniowych. Ma też zawierać nowe opcje płatności w transporcie publicznym m.in. odprawę przy użyciu karty debetowej lub kredytowej, a także telefonu komórkowego lub kodu kreskowego.

W planach Ministerstwa Infrastruktury jest wprowadzenie rozwiązania, w którym depozyt związany z rozliczeniem biletu czy systemy rabatowe umieszczane będą na chipie i następnie zatwierdzane poprzez czytnik.

Zintegrowany bilet – od kiedy?

System będzie obejmował różne formy biletów, w tym: jednorazowe relacyjne nabywane na daną trasę bez względu na przewoźnika i godzinę odjazdu, z możliwością wyboru opcji powrotnej, bilety tzw. abonamentowe (odcinkowe) – miesięczne bez względu na przewoźnika czy też bilety obejmujące wszystkich kolejowych przewoźników regionalnych z opcją komunikacji miejskiej. Docelowo system powinien obejmować cały transport publiczny, na zasadzie dobrowolności.

Według wiceministra obecnie nie jest jeszcze znana ostateczna forma tego rozwiązania, a także data i koszt jego wprowadzenia.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *