Gadu-Gadu ma powrócić niczym feniks z popiołów i stać się… fintechem

Platforma do przesyłania wiadomości, która w szczytowym momencie miała 6 milionów użytkowników, ma powrócić w nowej formie – jako kompleksowa aplikacja do komunikacji i transakcji finansowych, skierowana nie tylko do Polaków. Jej właściciel, lokalna firma fintech, poszukuje finansowania na tę technologiczną transformację, o czym donosi piątkowy „Puls Biznesu”.

Gadu Gadu Ma Powrci Niczym Feniks Z Popiow I Sta Si Fintechem 3a2360c, NEWSFIN

fot. Maciej Figurski / / FORUM

Dziennik podkreśla, że z trzech znanych polskich marek do komunikacji online, które rozkwitły na początku tysiąclecia – Nasza Klasa, Golden Line i Gadu-Gadu (GG) – tylko ta ostatnia pozostaje operacyjna. Jak donosi Puls Biznesu, jej właściciel, fintech Fintecom, prowadzi inicjatywę crowdfundingową od 12 czerwca, aby przywrócić jej dawną świetność, z ambicjami stworzenia międzynarodowej superaplikacji do komunikacji i transakcji.

Publikacja zauważa, że na razie jest za wcześnie, aby ogłaszać znaczący sukces – użytkownicy platformy Emiteo zadeklarowali zaledwie 96,3 tys. zł, co stanowi niewielką część przewidywanej kwoty. Cel ustalono na 1,9 mln zł. „Do zamknięcia okresu zapisów pozostały jeszcze dwa miesiące, ale w dokumentach informacyjnych Fintecom, spółka macierzysta Gadu-Gadu, zapewnia, że nawet jeśli nie uda się zebrać oczekiwanych środków, będzie realizować plan, choć w wolniejszym tempie” – dodaje.

Puls Biznesu wspomina także, że zmodernizowana wersja aplikacji do przesyłania wiadomości, z której obecnie korzysta około 500 tysięcy użytkowników miesięcznie, ma szansę przekształcić się w superaplikację.

„Nasza koncepcja opiera się na rozwiązaniu typu „wszystko w jednym”, czyli aplikacji, która konsoliduje wiele usług. Gadu-Gadu może służyć jako centrum rozrywki, komunikacji i płatności. Oczywiście, dostrzegamy obecność Blika, Revoluta, mObywatela i różnych innych aplikacji, ale mamy społeczność liczącą prawie pół miliona zaangażowanych użytkowników, co zapewnia solidne podstawy do rozbudowy tych usług” – stwierdza rzecznik prasowy GG Jarosław Rybus, cytowany przez „Puls Biznesu”.

Publikacja podkreśla, że odbiorcy komunikatora nie są wyłącznie osobami w wieku czterdziestu lub pięćdziesięciu lat, które pamiętają złote dni GG. „Istotną” grupą demograficzną są młodzi użytkownicy poszukujący kontaktów z rówieśnikami. Większość bazy użytkowników mieści się w przedziale wiekowym od 16 do 30 lat, zauważa. (PAP)

o/lm/

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *