Kontrowersyjna firma Dr Smile (prostowała zęby Polaków za pomocą specjalnych nakładek z tworzywa sztucznego) znika z naszego kraju. Informuje przy tym dotychczasowych klientów, że nie będą mieć żadnych podstaw do jakichkolwiek roszczeń finansowych, ponieważ „leczenie będzie kontynuowane” (na podstawie zawartych do tej pory umów). Dodajmy, że – jak donoszą media – wielu klientów czuje się oszukanych i nie widzi obiecywanych efektów terapii.
/123RF/Picsel, Dr Smile/Facebook /
Reklama
„Po dokładnej analizie podjęliśmy strategiczną decyzję o zakończeniu naszej działalności w Polsce. Dr Smile zapewni wszystkim aktualnym pacjentom niezakłócony przebieg leczenia, jednak od końca września 2023 roku nowe zamówienia nie są już przyjmowane” – można przeczytać na stronie firmy świadczącej usługę „prostowania” zębów przy pomocy specjalnych nakładek, bez konieczności zakładania stałego aparatu ortodontycznego.
„Zapewniamy, że obsłużymy każdego aktywnego pacjenta do końca leczenia” – podkreśla Dr Smile.
Pacjenci walczą z Dr Smile o pieniądze
Tymczasem Business Insider informuje, że niezadowoleni klienci walczą z Dr Smile o odzyskanie pieniędzy za „leczenie” ortodontyczne.
Swoje historie opisywali na facebookowej grupie „Oszukani przez Dr Smile„. Liczy ona ponad 18 tys. członków.
„Niektórzy klienci twierdzili, że nie mieli świadomości, iż rozmowa z konsultantem kończy się zawarciem umowy nawet na kilkanaście tys. zł, od której nie można już podstąpić. Firma odpierała te zarzuty twierdząc, że każdy przed zawarciem umowy musiał kiknąć „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty” – relacjonuje „BI” i dodaje, że niektórzy pacjenci twierdzą, iż nie tylko nie osiągnęli upragnionego efektu, ale stan ich zębów wręcz się pogorszył.
Dr Smile odrzuca próby wyegzekwowania finansowych roszczeń przez klientów
Na wspomnianej stronie internetowej Dr Smile wyraźnie daje do zrozumienia, że nie odda żadnych pieniędzy pacjentom. „Osoby, które obecnie przechodzą leczenie, będą miały zapewniony jego dalszy przebieg bez zmian. W związku z powyższym, decyzja firmy nie stanowi podstawy do roszczeń finansowych” – czytamy.
„Decyzja firmy nie wpływa na ważność umowy czy kontynuację płatności ratalnych, w związku z czym prosimy o kontynuowanie płatności zgodnie z wybranym planem” – rozwiewa wątpliwości Dr Smile.
Co dalej z klientami Dr Smile?
Przedstawiciele firmy Dr Smile (Dr Smile to tak naprawdę marka jednego z niemieckich start-upów) przekonują, że starannie dopełnili wszystkich formalności w kontaktach z klientami.
Anna Zięciak, przedstawicielka polskiego oddziału Dr Smile w rozmowie z „Gazetą Wyborczą” zapewniła, że firma przywiązuje ogromną wagę do ” transparentności na każdym etapie, w szczególności w zakresie zawierania umowy i ceny”.
O skargach na firmę Dr Smile informowało także Europejskie Centrum Konsumenckie (mówiono o ok. 50 skargach od pacjentów).
***