Znana marka ogłasza upadłość. Niemiecki biznes przynosił straty.

Pepco Niemcy zamierza zrestrukturyzować swoją sieć sprzedaży detalicznej w Niemczech w ramach strategii reorganizacji, jak podano w komunikacie prasowym firmy. Grupa Pepco zobowiązała się do wsparcia tej inicjatywy.

Znana Marka Ogasza Upado Niemiecki Biznes Przynosi Straty Dbfdcbb, NEWSFIN

fot. Wielki Warszawski // Shutterstock

Pepco Group NV planuje reorganizację swojej niemieckiej sieci handlowej. Aby to ułatwić, Pepco Germany GmbH wszczęło postępowanie upadłościowe na podstawie artykułu 270 niemieckiego Kodeksu Upadłościowego w Sądzie Rejonowym Berlin-Charlottenburg.

„Celem tego postępowania jest dostosowanie Pepco Niemcy do rynku niemieckiego i lepsze przygotowanie go do potencjalnego długoterminowego sukcesu. Wszystkie sklepy będą funkcjonować do odwołania i nadal będą oferować najnowsze kolekcje. Grupa Pepco, jako akcjonariusz, wyraziła gotowość do pomocy w procesie restrukturyzacji i zapewnienia finansowania postępowania” – czytamy w ogłoszeniu.

Pepco Niemcy prowadzi obecnie 64 sklepy w całych Niemczech, ze szczególnym uwzględnieniem Niemiec Wschodnich. Sklepy Pepco oferują odzież i produkty codziennego użytku. Po wejściu na rynek w 2022 roku, niemiecka sieć napotkała trudności w rozwoju i obecnie ponosi straty.

Obecnie w Pepco Germany zatrudnionych jest około 500 osób.

Obecny zespół zarządzający otrzyma w trakcie postępowania wsparcie ze strony Christiana Stofflera z monachijskiej kancelarii prawnej Gerloff Liebler Rechtsanwälte, który został wyznaczony na stanowisko Dyrektora ds. Restrukturyzacji (CRO).

Sąd wyznaczył adwokata Gordona Geisera, wspólnika w kancelarii GT GreenbergTraurig LLP w Berlinie, na tymczasowego syndyka masy upadłościowej (Sachwaltera) w tym postępowaniu.

„W ciągu ostatnich dwóch dekad Grupa Pepco udowodniła sukces swojego modelu sprzedaży detalicznej i asortymentu produktów w całej Europie. Dlatego wierzymy, że istnieją solidne możliwości reorganizacji naszej sieci sklepów w Niemczech, aby mogła prosperować w trudnych warunkach panujących na niemieckim rynku detalicznym. Trwający proces restrukturyzacji pozwala nam szybko wdrażać niezbędne działania” – powiedział Christian Stoffler, Dyrektor ds. Rozwoju Produktu (CRO).

Grupa Pepco otworzyła swoje pierwsze sklepy w Polsce w 2004 roku i od tego czasu rozszerzyła swoją obecność w Europie Środkowej, Wschodniej i Zachodniej. Obecnie Grupa Pepco może pochwalić się prawie

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *