Pepco Niemcy zamierza zrestrukturyzować swoją sieć sprzedaży detalicznej w Niemczech w ramach strategii reorganizacji, jak podano w komunikacie prasowym firmy. Grupa Pepco zobowiązała się do wsparcia tej inicjatywy.
Pepco Group NV planuje reorganizację swojej niemieckiej sieci handlowej. Aby to ułatwić, Pepco Germany GmbH wszczęło postępowanie upadłościowe na podstawie artykułu 270 niemieckiego Kodeksu Upadłościowego w Sądzie Rejonowym Berlin-Charlottenburg.
„Celem tego postępowania jest dostosowanie Pepco Niemcy do rynku niemieckiego i lepsze przygotowanie go do potencjalnego długoterminowego sukcesu. Wszystkie sklepy będą funkcjonować do odwołania i nadal będą oferować najnowsze kolekcje. Grupa Pepco, jako akcjonariusz, wyraziła gotowość do pomocy w procesie restrukturyzacji i zapewnienia finansowania postępowania” – czytamy w ogłoszeniu.
Pepco Niemcy prowadzi obecnie 64 sklepy w całych Niemczech, ze szczególnym uwzględnieniem Niemiec Wschodnich. Sklepy Pepco oferują odzież i produkty codziennego użytku. Po wejściu na rynek w 2022 roku, niemiecka sieć napotkała trudności w rozwoju i obecnie ponosi straty.
Obecnie w Pepco Germany zatrudnionych jest około 500 osób.
Obecny zespół zarządzający otrzyma w trakcie postępowania wsparcie ze strony Christiana Stofflera z monachijskiej kancelarii prawnej Gerloff Liebler Rechtsanwälte, który został wyznaczony na stanowisko Dyrektora ds. Restrukturyzacji (CRO).
Sąd wyznaczył adwokata Gordona Geisera, wspólnika w kancelarii GT GreenbergTraurig LLP w Berlinie, na tymczasowego syndyka masy upadłościowej (Sachwaltera) w tym postępowaniu.
„W ciągu ostatnich dwóch dekad Grupa Pepco udowodniła sukces swojego modelu sprzedaży detalicznej i asortymentu produktów w całej Europie. Dlatego wierzymy, że istnieją solidne możliwości reorganizacji naszej sieci sklepów w Niemczech, aby mogła prosperować w trudnych warunkach panujących na niemieckim rynku detalicznym. Trwający proces restrukturyzacji pozwala nam szybko wdrażać niezbędne działania” – powiedział Christian Stoffler, Dyrektor ds. Rozwoju Produktu (CRO).
Grupa Pepco otworzyła swoje pierwsze sklepy w Polsce w 2004 roku i od tego czasu rozszerzyła swoją obecność w Europie Środkowej, Wschodniej i Zachodniej. Obecnie Grupa Pepco może pochwalić się prawie