Biedronka podsumowuje 2024 rok. W planach inwestycje w Polsce i na Słowacji

Sprzedaż LFL Biedronki w czwartym kwartale 2024 roku ponownie wzrosła. Portugalska firma ogłasza spełnienie celów z ubiegłego roku i już planuje kolejne inwestycje. Celem pozostaje utrzymanie konkurencyjności, a Jeronimo Martins rozwija się zarówno na Słowacji, jak i w Polsce. Planuje otworzyć setki nowych sklepów. Zdjęcie

Biedronka Podsumowuje 2024 Rok W Planach Inwestycje W Polsce I Na Sowacji 9838430, NEWSFIN

Biedronka podsumowuje 2024 rok /123RF/PICSEL Reklama

„W 2024 roku zrealizowało się wszystko, co przewidywaliśmy” – informuje Jeronimo Martins w komunikacie podsumowującym ubiegły rok finansowy. Biedronka osiągnęła przychody na poziomie 33,46 mld euro, co oznacza wzrost rok do roku o 9,3 proc.

Sprzedaż w Biedronce ponownie się zwiększa

Mimo wzrostu przychodów Biedronki, zysk netto spadł o 21,6 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym, osiągając 606 mln euro. Grupa Jeronimo Martins zainwestowała w tym okresie około 1 mld euro.

Sprzedaż LFL sieci wzrosła w czwartym kwartale 2024 roku o 1,1 proc. – podało Jeronimo Martins. To pierwsze pozytywne zmiany po dwóch kwartałach spadków, gdyż w trzecim kwartale sprzedaż LFL Biedronki spadła o 1,9 proc., a w drugim kwartale zmalała o 4,6 proc., natomiast jedynie w pierwszych trzech miesiącach roku wzrosła o 4,6 proc.

Reklama

„Zespół czynników stworzył wymagające warunki dla naszych marek: deflacja po dwóch latach znaczących wzrostów cen, wysoka inflacja kosztowa, silna wrażliwość cenowa konsumentów oraz intensyfikacja konkurencji w sektorze handlu detalicznego żywnością” – oznajmił CEO Jeronimo Martins Pedro Soares Dos Santos.

Biedronka ma w tym roku kontynuować koncentrację na konkurencyjności cenowej, a priorytetem będą wyniki sprzedażowe.

Wysoka konkurencja dla Biedronki wciąż trwa

Jeronimo Martins zapowiada, że jej marki będą nadal oferować konkurencyjność cenową, aby utrzymać klientów i wzmacniać swoją pozycję na rynku. Możemy zatem oczekiwać dalszej wojny cenowej oraz kontynuacji częstych promocji w sklepach sieci Biedronka.

W ocenie portugalskiej firmy wzrost minimalnego wynagrodzenia w Polsce o 9,2 proc. zwiększy siłę nabywczą konsumentów w naszym kraju. Niemniej jednak konkurencja w handlu detalicznym żywnością pozostaje intensywna, a ogólny poziom konsumpcji żywności jest w stagnacji.

„Biedronka nadal będzie liderem w zakresie konkurencyjności cenowej, a priorytetem będą wyniki sprzedażowe, co stanowi duże wyzwanie, biorąc pod uwagę stałe osiąganie coraz lepszych wyników przez naszą główną markę w ostatnich latach” – podano w komunikacie cytowanym przez PAP.

W walucie euro sprzedaż w sklepach sieci osiągnęła 23,6 mld w 2024 roku, co stanowi wzrost o 9,6 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Sprzedaż w walucie lokalnej wzrosła o 4,1 proc.

Biedronka planuje otworzyć 150 sklepów w Polsce w tym roku

W 2025 roku Jeronimo Martins skoncentruje się na renowacji już istniejących sklepów. Dotyczy to nawet 275 lokalizacji w całym kraju. Firma planuje również otwarcie nowego centrum dystrybucyjnego, które dołączy do istniejących 17 punktów. Wiodący dyskont w Polsce zapowiada także nowe otwarcia:

„Chcemy otworzyć w 2025 roku od 130 do 150 nowych sklepów netto w Polsce” – poinformowało Jeronimo Martins w swoim komunikacie.

Dodatkowo do końca 2026 roku pod marką Biedronka ma działać co najmniej 50 sklepów na Słowacji. Pierwsze obiekty portugalskiej firmy zadebiutowały u naszych południowych sąsiadów w marcu br. To trzy sklepy oraz jedno centrum dystrybuc

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *