Nadchodzi Kanał Zero. Co wiemy o projekcie Krzysztofa Stanowskiego

Już jutro swoją premierę będzie miał Kanał Zero – nowy projekt Krzysztofa Stanowskiego, w którego tworzenie zaangażowało się wiele znanych nazwisk ze świata mediów oraz różnych dyscyplin od sportu i rozrywki po naukę i ekonomię. Czy giełdowi inwestorzy znajdują tu coś dla siebie?

Nadchodzi Kanal Zero Co Wiemy O Projekcie Krzysztofa Stanowskiego 58c0234, NEWSFIN

fot. Kanał Zero / / X (dawniej Twitter)

Na dzień przed oficjalnym startem Kanału Zero znamy już wszystkich prowadzących, których programy pojawią się w youtubowym medium Krzysztofa Stanowskiego. Patrząc na jego przeszłość w Kanale Sportowym oraz osoby zaangażowane w nowy projekt, wiadomo że wśród poruszanych tematów pojawią się również gospodarka i rynki. 

Tak przedstawia się główny skład 22 osób mających współtworzyć Kanał Zero, wraz z dziedzinami, którymi będą się zajmować:

  • Krzysztof Stanowski – główny prowadzący,
  • Robert Mazurek – polityka,
  • Tomasz Rożek – nauka,
  • Marcin Meller – poranne pasmo,
  • Monika Goździalska – rozrywka,
  • Jacek "Tede" Graniecki – rozrywka,
  • Andrzej Twarowski – sport,
  • Tomasz Raczek- film,
  • Wojciech Kowalczyk – sport,
  • Robert Gwiazdowski – gospodarka,
  • Dariusz Dziektarz – przyroda,
  • Rafał Zaorski – finanse,
  • Maciej Dąbrowski – rozrywka,
  • Andrzej Borcz – biznes,
  • Jakub Kosikowski – medycyna,
  • Jarosław Wolski – militaria,
  • Wojciech Kowalczyk – sport,
  • Marcin Matczak – prawo,
  • Bogusław Leśnodorski – prawo,
  • 3 nazwiska pozostają jeszcze tajemnicą.

Wśród osób, które dołączyły do projektu Stanowskiego, nie można pominąć również Mariusza Zielke – dziennikarza śledczego i gospodarczego, autora powieści sensacyjnych i filmu dokumentalnego "Bagno". Zielke pracował przez 10 lat dla "Pulsu Biznesu" i będąc jego autorem zdobył nagrodę Grand Press w kategorii "dziennikarstwo śledcze" za teksty o giełdowych zmowach pt. "Grupa trzymająca władzę".

W skład zarządu Kanału Zero wchodzą, były właściciel oraz prezes Legii Warszawa Bogusław Leśnodorski, prawnik Emil Tomaszewski oraz Marta Sosnowska – żona Krzysztofa Stanowskiego. Całość udziałów w projekcie należy do samego dziennikarza. Głównym sponsorem kanału będą portale Rocket Jobs i Just Join IT.

Nadchodzi Kanal Zero Co Wiemy O Projekcie Krzysztofa Stanowskiego 84b2a4f, NEWSFIN

Podatkowy rozkład jazdy i wskaźniki kadrowo-płacowe na 2024. Ściąga dla przedsiębiorcy

Od stycznia 2024 r. zmieniły się wskaźniki kadrowo-płacowe. Prezentujemy najważniejsze zmiany. I zachęcamy do pobrania pliku pdf. Pobierz e-book bezpłatnie lub kup za 20 zł.
Masz pytanie? Napisz na [email protected]

KupDarmowy zapisWyślijImięPole wypełnione niepoprawnie!NazwiskoPole wypełnione niepoprawnie!Jeśli chcesz fakturę, to wypełnij dalszą część formularza:NIP (bez myślników)Pole wypełnione niepoprawnie!Nazwa firmyPole wypełnione niepoprawnie!Ulica, numer budynku/lokaluPole wypełnione niepoprawnie!Kod pocztowyPodaj kod w formacie xx-xxx!MiastoPole wypełnione niepoprawnie!Wyślij

Od strony zaplecza, projekt Krzysztofa Stanowskiego wspierają także jego dawni współpracownicy z Kanału Sportowego i WeszłoTV. Kulisy powstawania projektu zostały przedstawione w reportażu, który ukazał się na Kanale Zero 23 stycznia.

W ciągu 6 dni od premiery zamieszczony wyżej materiał został odtworzony ponad 938 tys. razy. Kanał Zero zdołał zebrać 536 tys. subskrybentów w 2 miesiące od założenia, publikując w tym czasie 2 materiały wideo. Zebrały one łącznie ponad 2,5 mln wyświetleń. Ten wynik stoi w wyraźnym kontraście z sytuacją w Kanale Sportowym, który mierzy się z odpływem widzów.

Po głośnym odejściu Krzysztofa Stanowskiego jego dawna firma przeżywa poważne problemy. Pomimo miliona subskrybentów, liczba wyświetleń materiałów Kanału Sportowego spadła w styczniu o 85% rdr. (z 19,8 mln do 2,9 mln). Mniej bolesne szacunki wskazują na spadek oglądalności rzędu 60% rdr. Według tej metodologii materiały Kanału Sportowego zaliczyły w styczniu 6,23 mln odtworzeń. 

Rynkowe formaty w Kanale Zero

W swoich programach na Kanale Sportowym, Krzysztof Stanowski poruszał się po bardzo wielu tematach, nie pomijając finansów, ekonomii, a nawet kryptowalut. Przy okazji realizowania materiału o Natalii Janoszek, zahaczył o wątek NFT i dowodził, że "gwiazda Bollywood" nie sprzedała w tej formie kolacji za milion złotych. W obaleniu tezy pomógł mu wówczas Rafał Zaorski oraz jego grupa BigShortBets. Znany spekulant pojawił się wcześniej w samodzielnym odcinku 1:1 z Krzysztofem Stanowskim w ramach cyklu Kanału Sportowego "Hejt Park". Podczas programu rozmawiali o kryptowalutach, giełdzie i inwestowaniu.

O tym, że Zaorski będzie miał swój udział w nowym projekcie Stanowskiego spekulowano od czasu, gdy dziennikarz opublikował film z zapowiedzią Kanału Zero. Nagranie odbyło się w apartamencie Zaorskiego.

W końcu plotki doczekały się potwierdzenia i wiadomo już, że Rafał Zaorski pojawi się w nowym projekcie Stanowskiego, tym razem jako prowadzący własny format. Jak ujawnił w rozmowie z Bankier.pl będzie komentował bieżące wydarzenia na rynkach oraz poruszał tematykę piramid i oszustw finansowych. Jego komentarze, w których realizacji ma pomagać mu ekipa BigShortBest, mają trwać od 20 do 30 minut. Spekulant twierdzi, że będzie występował za darmo.

Za tematy związane z ekonomią i rynkami na Kanale Zero odpowiadać ma również Robert Gwiazdowski – prawnik, komentator gospodarczy i wykładowca Uczelni Łazarskiego. Także on wystąpił najpierw jako gość Krzysztofa Stanowskiego w Kanale Sportowym. Rozmowa obu panów odbyła się w kwietniu 2021 roku i dotyczyła m.in. podatków, rynków finansowych oraz kryzysów ekonomicznych.

Inwestycje Krzysztofa Stanowskiego

Krzysztofowi Stanowskiemu nie można odmówić nosa do nośnych tematów oraz historii, które skupiają uwagę szerokiej publiczności. Poza medialnym wyczuciem dziennikarz ma również biznesowy zmysł i smykałkę do zarabiania pieniędzy. Dowodzą tego miliony ze sprzedaży książek, czy dywidenda Kanału Sportowego albo późniejsza zyskowna sprzedaż udziałów w tym projekcie. Nieco inaczej sprawa wygląda jeśli chodzi o inwestycje Stanowskiego, gdzie kilkukrotnie jego decyzje mogły okazać się dobrym antywskaźnikiem. 

Odcinek "Hejt Parku" poświęcony bitcoinowi i innym cyfrowym aktywom, w którym Stanowski rozmawiał z influencerami finansowymi Adrianem Zduńczykiem (CryproBirb) i Wojciechem Gruszką (Pan Paragraf), pojawił się na Kanale Sportowym pod koniec października 2021 roku, a więc miesiąc przed szczytem ostatniej hossy na rynku kryptowalut.

Krzysztof Stanowski wspominał w tamtym odcinku, że sam kupił kryptowaluty. Miało to nastąpić jednak znacznie wcześniej, bo w lutym 2021 roku. Jeśli dziennikarz nie sprzedał ich ze stratą ani nie dokonał dużych roszad w portfelu, w którego skład miały wchodzić ethereum, bitcoin, cardano, BNB i litecon, inwestycja powinna znajdować się teraz na plusie.

Dziennikarz brał również udział w kryptowalutowym projekcie Kinchance. Pomysł polegał na stworzeniu akademii piłkarskiej w Demokratycznej Republice Konga i szkoleniu oraz tokenizacji zawodników. Jak donosił "InnPoland" w marcu 2022, w ciągu kilku dni od uruchomienia projektu jego organizatorom udało się zebrać 20% z 10 mln dolarów przewidzianych na budowę akademii w stolicy DRK – Kinszasie. Chwilę później kryptowalutowa bessa rozkręciła się na długi czas, zamykając kieszenie inwestorów i funduszy. 

Jeśli chodzi o rynek akcji, w grudniu 2020 roku Krzysztof Stanowski poinformował o kupieniu walorów CD Projektu. Dziennikarz nabył je po kursie 380 złotych, czyli krótko przed gwałtownym spadkiem notowań, który nastąpił po premierze gry Cyberpunk 2077. 

Innym projektem realizowanym przez Krzysztofa Stanowskiego na styku biznesu i inwestycji był crowdfunding udziałowy na rozwój klubu piłkarskiego KTS Weszło, w którym dziennikarz posiada 80% udziałów. Jak opisywała Gazeta Wyborcza, w momencie IPO wycena spółki wynosiła 22,5 mln złotych. W ramach zbiórki inwestorzy zasilili klubową kasę kwotą 4,5 mln złotych. Projekt zdobył statuetkę Invest Cuffs 2022 w kategorii najlepszy projekt equity crowdfundingowy. 

Poza kryptowalutami, CD Projektem i biznesowymi projektami, Krzysztof Stanowski lokuje oszczędności również w nieruchomościach, o czym powiedział podczas "Zebrania zarządu" Kanału Sportowego, gdy padło pytanie o to, w co inwestują jego założyciele. Patrząc na obecną sytuację na tym rynku, ta inwestycja raczej na pewno nie przyniosła mu strat.

– Mam takie wrażenie, że nikt w Polsce nie zabrał się dotąd za YouTuba w sposób metodyczny. Nikt nie wszedł w ten świat z pełnym know-how, zasobami, doświadczeniem dziennikarskim i kontaktami, żeby przejąć to poletko. Chciałbym to zrobić – mówił Krzysztof Stanowski zapowiadając powstanie Kanału Zero. Za kilka miesięcy będzie można ocenić, czy mu się udało.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *