Rząd chce utrudnić dostęp do “małpek”. Znamy zdanie Polaków

57 proc. badanych pozytywnie ocenia pomysł podniesienia cen tzw. małpek – wynika z sondażu IBRiS dla Radia Zet. Przeciwnego zdania jest 34,4 proc. ankietowanych.

"Małpki" to alkohole sprzedawane w małych butelkach o pojemności 100 i 200 ml. Zdjęcie ilustracyjne (East News, Artur Szczepanski/REPORTER)

Na zlecenie Radia Zet IBRiS przeprowadził sondaż, w którym zapytano, “czy należy podnieść ceny alkoholu w najmniejszych butelkach, tzw. małpek, jak proponuje minister zdrowia”.

Za podniesieniem cen opowiedziała się ponad połowa badanych. Odpowiedź “zdecydowanie tak” wybrało 33,7 proc., a “raczej tak” 23,3 proc. Odmiennego zdania jest 34,4 proc. respondentów, z czego “zdecydowanie nie” odpowiedziało 9,2 proc., a “raczej nie” 25,2 proc. 8,6 proc. ankietowanych wybrało odpowiedź “nie wiem/trudno powiedzieć”.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Zbudowali największą prywatna linię lotniczą w Polsce. Marcin Kubrak w Biznes Klasie.

Za podwyższeniem cen małpek są zarówno kobiety, jak i mężczyźni.

50 proc. kobiet wybrało odpowiedź “zdecydowanie tak”, a 17 proc. “raczej tak”. Z kolei zdecydowanie za podniesieniem cen alkoholu w najmniejszych butelkach jest 17 proc. mężczyzn. “Raczej tak” wybrało odpowiedź 31 proc. panów”– czytamy. Przeciwnym takiemu rozwiązaniu jest 28 proc. kobiet i 41 proc. mężczyzn.

Sondaż Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS na zlecenie Radia ZET został przeprowadzony 26-27 lipca metodą CATI na ogólnopolskiej próbie 1067 osób.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *