Nowoczesne wagony wracają na tory. Na jakich trasach będą kursować?

PKP Intercity otrzymało partię zmodernizowanych wagonów serii 152A w ramach kontraktu o wartości ponad 150 mln zł, finansowanego z Narodowego Planu Odbudowy (KPO). Inicjatywa ta jest częścią szerszego programu modernizacji taboru, w który narodowy przewoźnik zainwestował już ponad 16,5 mld zł we współpracy z polskimi producentami. „Takie inwestycje znacząco zwiększają potencjał rozwoju polskiej gospodarki” – stwierdził minister infrastruktury. Na jakich trasach będą kursować zmodernizowane wagony przewoźnika?

Zdjęcie

Nowoczesne Wagony Wracaj Na Tory Na Jakich Trasach Bd Kursowa Fbfd446, NEWSFIN

Zmodernizowane wagony 152A trafiły do PKP Intercity / Ministerstwo Infrastruktury / X / Reklama

PKP Intercity odebrało pierwsze osiem zmodernizowanych wagonów bezprzedziałowych z 24 w ramach kontraktu z PESA. Jak poinformował narodowy przewoźnik, wagony serii 152A przeszły modernizację w zakładzie w Mińsku Mazowieckim.

Wagony 152A wracają na tory. Zainwestowano ponad 150 mln zł.

PKP Intercity ujawniło, że zmodernizowane pojazdy to wagony klasy pierwszej, zdolne do rozwijania prędkości do 200 km/h i mieszczące 54 miejsca pasażerskie . Wagony te oferują ulepszone udogodnienia, takie jak Wi-Fi, ulepszona klimatyzacja, dynamiczny system informacji wyświetlany na ekranach oraz nowe drzwi przesuwne.

Reklama

Kolejne zmodernizowane wagony 152A mają być „stopniowo odbierane przez spółkę”. Wszystkie pojazdy z tej serii mają trafić do PKP Intercity do końca pierwszego kwartału 2026 roku. Wartość kontraktu wynosi ponad 150 mln zł . Projekt jest finansowany ze środków Narodowego Planu Odbudowy (KPO) w ramach inicjatywy „Zakup 56 lokomotyw bezemisyjnych i modernizacja 248 wagonów pasażerskich”.

Zwiększać

„Modernizacja taboru kolejowego przez polskie firmy nie tylko podnosi jakość podróży, ale także wspiera krajowy przemysł . PKP Intercity konsekwentnie realizuje ambitny program rozwoju nowoczesnego taboru. Takie inwestycje zapewniają pasażerom większy komfort i bezpieczeństwo, a polska gospodarka nabiera rozpędu i możliwości dalszego rozwoju ” – zauważył minister infrastruktury Dariusz Klimczak. Uważa on, że to „kolejny krok w kierunku solidnej, nowoczesnej i ekologicznej kolei ”.

Dokąd trafią zmodernizowane wagony PKP Intercity?

Wagony serii 152A mają obsługiwać trasy w całym kraju . Według przewoźnika, będą one obsługiwać m.in.:

  • Warszawa – Kołobrzeg;
  • Łódź – Gdynia;
  • Warszawa – Kraków – Zakopane;
  • Wrocław – Szklarska Poręba;
  • Kraków – Tarnów – Krynica-Zdrój;
  • Warszawa – Białystok.

To kolejne zamówienie dla PKP Intercity zrealizowane przez PESA. Spółka podpisała z polskim producentem dwie umowy o łącznej wartości 378 mln zł. Umowy obejmują modernizację 24 wagonów typu 152A i 35 wagonów typu 154A. Zgodnie z harmonogramem, pierwsze pojazdy typu 154A mają zostać dostarczone w czwartym kwartale 2025 roku. Będą to wagony klasy drugiej, bezprzedziałowe, zapewniające 72 miejsca siedzące dla pasażerów.

„Wszystkie prace w ramach tych kontraktów zostały podzielone na dwa etapy . Pierwszy obejmuje wspomniane naprawy na poziomie utrzymania 5, przy zachowaniu podstawowych parametrów eksploatacyjnych 24 wagonów typu 152A i 35 wagonów typu 154A. W drugim etapie, po 18 miesiącach eksploatacji, wagony zostaną poddane przeglądowi na poziomie utrzymania 3” – poinformował przewoźnik w komunikacie prasowym w poniedziałek.

Czytaj także: Czy będzie duża transakcja? Media: Polska kupi udziały w producencie satelitów

To jeden z wielu kontraktów, jakie PKP Intercity zrealizowało z krajowymi producentami. Do tej pory narodowy przewoźnik zainwestował ponad 16,5 mld zł w projekty z polskimi firmami, takimi jak PESA Bydgoszcz, PESA Mińsk Mazowiecki, H. Cegielski FPS, Newag i Remtrak. Inwestycje te są częścią szerszej inicjatywy mającej na celu modernizację taboru i rozwój krajowego sektora kolejowego.

Odtwarzacz wideo: Twoja przeglądarka wymaga obsługi JavaScript. Bądź szczery w kwestii pieniędzy: czas zacząć inwestować. Polsat News

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *