Jak przekazał rzecznik Orange Polska Wojciech Jabczyński, operator komórkowy uruchomił możliwość składania wniosków o zwrot kosztów za połączenia na infolinię. Decyzja ma związek z postanowieniem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).
Orange Polska wypłaci klientom rekompensaty (Getty Images, Jakub Porzycki/NurPhoto)
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował we wrześniu, że Orange Polska ma zwrócić koszty za połączenia z infolinią klientom, korzystającym z ofert Orange i nju, którzy:
- dzwonili na infolinię od 12 marca 2022 do 12 marca 2023 r.;
- zawarli nową umowę lub zmienili jej warunki po 25 grudnia 2014 r.;
- w czasie kontaktu z infolinią posiadali pakiet z nielimitowanymi rozmowami na telefony komórkowe;
- nie złożyli reklamacji w zakresie kosztów połączenia z infolinią lub otrzymali negatywną odpowiedź. Dodano, iż spółka ma także przestać pobierać opłaty za diagnozę techniczną (49 zł) oraz zwrócić pobrane z tego tytułu opłaty.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Zobacz także: Co sprzyja rozwojowi usług cyfrowych w Polsce a co je hamuje?
Orange zwróci pieniądze
Niedługo później rzecznik Orange Polska Wojciech Jabczyński poinformował w rozmowie z PAP, spółka wykona decyzję UOKiK, do czego zobowiązała się w wyniku dialogu z Urzędem. – Opłatę za połączenia z infoliniami znieśliśmy już w marcu 2023 roku. Pozostałe zobowiązania zrealizujemy zgodnie z harmonogramem – podkreślił.
„Pod koniec sierpnia br. @UOKiKgovPL wydał decyzję dotyczącą zwrotu naszym klientom kosztów za połączenia z infolinią @Orange_Polska i #nju oraz naliczania opłat za usługę diagnozy uszkodzenia usług stacjonarnych” – przekazał we wpisie w serwisie X (dawniej Twitter) Jabczyński.
„Aby ułatwić Wam otrzymanie zwrotu opłat – lub w zamian pakietów GB – właśnie uruchomiliśmy możliwość składania wniosków o zwrot za połączenia na infolinię” – oznajmił rzecznik operatora.