Bez internetu nie ma biznesu. To dzisiaj podstawa dla każdej firmy

Prowadzenie firmy wymaga współgrania wielu elementów, a w dzisiejszym świecie trudno wyobrazić to sobie bez dostępu do internetu. Niezależnie od tego, czego dotyczy dany biznes, sieć jest dziś podstawą, by osiągnąć sukces – choćby na polu reklamy czy komunikacji z klientami.

Internet w firmie to w XXI wieku podstawa jej funkcjonowania (Adobe Stock, gstockstudio)

Chociaż prowadzenie firmy lub jakiegokolwiek przedsięwzięcia jest możliwe bez dostępu do komputera czy sieci, świadome odcięcie się od elektroniki w XXI wieku trzeba w praktyce uznać za ekstrawagancję. Począwszy od tworzenia biznesplanu, poprzez księgowość z fakturami, na bieżącej komunikacji z kontrahentami kończąc – wszystkie te czynności można realizować nie tylko łatwo, ale i dużo sprawniej z wykorzystaniem komputera i sieci niż drogą tradycyjną, czego nie trzeba chyba nikomu udowadniać.

Internet to podstawa w biznesie

Digitalizacja materiałów i transformacja cyfrowa w zasadzie wszelkich dziedzin w praktyce zmusza do przenoszenia wielu aspektów prowadzonego biznesu do internetu. Komunikacja z urzędami w dużej mierze odbywa się dziś elektronicznie, księgowa przechowuje dokumenty w plikach PDF, a nie segregatorach na półce, z kolei klienci oczekują e-faktury oraz szybkiej wymiany informacji przez e-mail, wliczając w to przesyłanie załączników i zdjęć – niezależnie od branży, o której mowa.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Proceder oszustw w sieci. "Dla tych ludzi to praca"

Inny aspekt to dziedziny, które wymagają sporej mocy obliczeniowej lub przechowywania dużych zbiorów danych. Wykorzystuje się do tego najczęściej serwery NAS i obliczenia w chmurze na zasadzie „kupowania” mocy obliczeniowej, z pomocą której można realizować większe projekty. Taka codzienność w zasadzie nie pozostawia wątpliwości, że internet jest kluczem, by biznes nie tylko rozwijał się z dnia na dzień, ale po prostu – by mógł w ogóle istnieć.

Czytaj też: Internet górą. Polacy oszczędzają, ale to głównie problem stacjonarnych sklepów

Nie bagatelizuj internetu mobilnego

Pomijając zastosowania biurowe, myśląc o dostępie do internetu w firmie, w praktyce trzeba równolegle przeanalizować scenariusze wykorzystania komputera poza stałym miejscem pracy. Oczywiście, wiele zależy w tym przypadku od konkretnej branży, jednak wymagający klient – niezależnie od rodzaju działalności, o jakiej mowa – prawdopodobnie nie będzie chciał czekać na obiecany dokument lub projekt nim pracownik wróci z delegacji, by zrealizować wysyłkę ze swojego biurka.

Tutaj niezbędny jest internet mobilny, który pozwoli pozostać w kontakcie ze wszystkimi, niezależnie od lokalizacji. Warto podkreślić, że nie musi się to wiązać z płaceniem dodatkowego abonamentu. Wszyscy korzystamy dziś ze smartfonów, także służbowo, a spore pakiety danych pozwalają wykorzystywać telefony jako routery, a tym samym punkty dostępowe dla notebooków. W praktyce wystarczające może się więc okazać zadbanie o odpowiedni pakiet danych.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *