Smyk wycofuje się z debiutu giełdowego. Anulowanie IPO grupy.

Smyk Holding oraz jego udziałowiec AMC V Gandalf zadecydowali o rezygnacji z debiutu giełdowego, nie wykluczają jednak powrotu do zamiarów wprowadzenia firmy na parkiet GPW w przyszłości – poinformowała spółka w komunikacie prasowym.

Smyk Rezygnuje Z Planw Wejcia Na Gied Oferta Publiczna Holdingu Odwoana 72144c5, NEWSFIN

fot. KWS / / Bankier.pl

"Zapadła decyzja o wycofaniu się z pierwszej oferty publicznej udziałów Smyk. Po ukończeniu procesu budowania księgi zamówień uznaliśmy, że nie bylibyśmy w stanie zrealizować transakcji na warunkach korzystnych dla firmy oraz akcjonariusza zbywającego" – oświadczył, cytowany w raporcie, szef Smyka Michał Grom, w imieniu przedsiębiorstwa i akcjonariusza sprzedającego.

Mieliśmy możliwość zaprezentować inwestorom nasz sprawdzony model biznesowy, jak również plan rozwoju i dalszej ekspansji Grupy Smyk w Polsce, a także w Europie Środkowej i Wschodniej. W ciągu ostatniego dziesięciolecia Smyk podwyższył dochody z 1 mld zł do 2,25 mld zł w 2024 roku i wierzymy, że w przyszłości wciąż będzie się powiększać – dodał.

W związku z rezygnacją z oferty, wszelkie dokonane wpłaty za proponowane akcje zostaną zwrócone inwestorom indywidualnym nie później niż w ciągu siedmiu dni od dnia ogłoszenia informacji o decyzji o zaniechaniu oferty.

Oferta publiczna Smyk Holding obejmowała maksymalnie 13 636 364 nowe akcje emitowane oraz maksymalnie 18 410 214 istniejących akcji zbywanych przez AMC V Gandalf SA. Cena maksymalna oferowanych udziałów została określona na 13 zł za sztukę.

Inwestorzy indywidualni składali zapisy na akcje Smyka od 23 do 29 października 2025 roku. W tym okresie trwał również proces formowania księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych.

Firma zakładała, że przychody brutto z emisji nowych udziałów wyniosą ok. 150 mln zł. Fundusze z emisji nowych akcji miały zostać przeznaczone na umocnienie kondycji finansowej poprzez częściową regulację zobowiązań bankowych, a także na finansowanie strategii dalszego rozwoju grupy.

Smyk działa na rynku artykułów dla dzieci w Polsce. Oprócz działalności krajowej, grupa utrwala pozycję jednego z czołowych sprzedawców detalicznych produktów dla dzieci w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, poszerzając działalność w Rumunii i planując dalszą ekspansję na wybranych rynkach CEE.

Strategia grupy Smyk bazuje na trzech fundamentach: wzroście sprzedaży wielokanałowej w ujęciu LFL, poprzez powiększanie natężenia ruchu i wartości koszyka zakupowego; rozbudowie sieci sklepów w Polsce i Rumunii; ekspansji na nowe rynki – zarówno poprzez własne punkty w modelu omnichannel, jak i współpracę partnerską.

Na koniec czerwca 2025 roku sieć dystrybucji Grupy Smyk składała się z 253 sklepów własnych w Polsce oraz 35 w Rumunii. Grupa posiadała również 12 sklepów w Ukrainie. Sklepy stacjonarne są zintegrowane ze sklepem internetowym oraz aplikacją mobilną, dostępną w Polsce i Rumunii. Produkty oferowane przez grupę są poza tym dostępne w 20 krajach Europy i Azji za pośrednictwem sieci partnerskiej.(PAP Biznes)

pel/

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *