Adidas wezwał Kubota „na dywanik”. Chodzi o logo polskiej spółki

Adidas wezwał do rozmów w sprawie znaków towarowych polską spółkę, znaną z produkcji klapków markę Kubota. Niemiecki gigant rynku odzieżowego ma zastrzeżenia co do wykorzystania przez producenta „trzech pasków” na niektórych modelach obuwia. Poszło o logo marki Kubota, które pojawia się na produkowanym przez polską firmę obuwiu. Niemcy motyw trzech pasków wykorzystują już od lat w swoich produktach, przede wszystkim na odzieży sportowej i butach. Zdjęcie

Adidas Wezwal Kubota Na Dywanik Chodzi O Logo Polskiej Spoacutelki F2c5871, NEWSFIN

Przedstawicieli marki Kubota otrzymali list od Adidasa. Niemiecki gigant odzieżowy ma zastrzeżenia do używanego przez polską markę logo /Piotr Molecki/East News /East News Reklama

Jak informuje serwis wnp.pl, pełnomocnik spółek Adidasa skierował do przedstawicieli firmy Kubota pismo dotyczące własności intelektualnej niemieckiej marki i nieuczciwej konkurencji. Chodzi o rozpoczęcie negocjacji w sprawie znaków towarowych zastrzeżonych w europejskim urzędzie patentowym przez polską spółkę.

Adidas wysłał pismo do polskiej marki Kubota. Ma pretensje o „trzy paski”

Mowa tu o niewielkim logo nad nazwą marki pojawiąjącą się na jej produktach, w tym klapkach. Tuż nad napisem „Kubota” pojawiają się także trzy równe sobie i nieznacznie pochylone paski, a obok nich widnieje trójkąt równoramienny.

Reklama Zdjęcie

Adidas Wezwal Kubota Na Dywanik Chodzi O Logo Polskiej Spoacutelki 08d0001, NEWSFIN

Standardowy model klapek marki Kubota. Adidas ma zastrzeżenie do trzech pasków, widniejących nad napisem marki /Spółka Kubota, materiały prasowe /materiały prasowe

To właśnie ten fragment graficzny wzbudził zastrzeżenia Adidasa. Choć Kubota posiada prawa do wyżej opisanego logo (reguluje ją prawo do znaków towarowych ZTUE 018888193 i ZTUE 018888160 w Urzędzie Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej), tak zdaniem niemieckiej firmy są one zbyt podobne do kojarzonych z jej marką trzech pasków.

Polska spółka nie zajęła jeszcze oficjalnego stanowiska i nie ujawniła, czy podjęła rozmowy z przedstawicielami Adidasa. Zastrzegła jednocześnie, że skierowane do niej pismo nie ma żadnego wpływu na bieżącą działalność firmy.

Od bazarów do giełdy. Kubota przeżywa renesans

Marka Kubota przeżywa w ostatnim czasie renesans. Kiedyś kojarzona z obuwiem, które można było kupić na popularnych w latach 90. straganach, od 2022 r. jest notowana na „bocznym” rynku GPW, czyli NewConnect. Od kilku ostatnich lat klapki Kubota stają się coraz popularniejsze wśród młodzieży, a sama marka poszerzyła asortyment o m.in. czapki, skarpety, bluzy czy akcesoria jak na przykład nerki materiałowe.

Zwiększenie zainteresowania produktami spółki przyniosła jej także współpraca z największym detalistą w Polsce, czyli z Biedronką. W ofercie sieci można co jakiś czas znaleźć modele klapków od Kuboty, w cenach nie przekraczających kilkudziesięciu złotych.

Według danych finansowych, przytoczonych przez wnp.pl, III kw. 2023 r. dla spółki zakończył się osiągnięciem zysku netto na poziomie 796 tys. zł, co oznacza wzrost o 42 proc. w relacji rocznej. Przychody firmy w omawianym okresie wyniosły 8,66 mln zł, czyli mniej niż przed rokiem – wówczas blisko 11 mln zł.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *