Ankieta przeprowadzona wśród 2002 brytyjskich pracowników wykazała, że połowa z nich korzysta z narzędzi generatywnej sztucznej inteligencji (AI). Wykorzystują ją, aby poprawić równowagę między życiem zawodowym a prywatnym.
Wraz z pojawieniem się generatywnej sztucznej inteligencji toczą się debaty na temat tego, czy odbierze ona pracownikom pracę, czy też pomoże im zwiększyć produktywność.
63% młodych brytyjskich pracowników korzysta z generatywnej sztucznej inteligencji przynajmniej raz w tygodniu
Raport Bloomberga, powołujący się na ankietę Accenture, wspomina, że połowa brytyjskich pracowników korzysta z generatywnej AI przynajmniej raz w tygodniu. Firma Accenture przeprowadziła ankietę wśród 2002 pracowników z Wielkiej Brytanii pracujących zarówno na miejscu, jak i zdalnie.
Narzędzia generatywnej sztucznej inteligencji pomagają pracownikom zaoszczędzić czas, ponieważ mogą oni polegać na chatbotach w przypadku niektórych powtarzalnych zadań. W rezultacie około 30% uczestników ankiety chce wykorzystać czas na działania niezwiązane z pracą, poprawiając równowagę między życiem zawodowym a prywatnym.
Emma Kendrew, kierownik ds. technologii w Accenture w Wielkiej Brytanii, powiedziała:
“Nadal będzie istniał duży apetyt na sztuczną inteligencję ze strony pracowników biurowych. Co więcej, wielu z nich bada ją jako szansę na znalezienie większej ogólnej satysfakcji w życiu zawodowym.”
Z drugiej strony, wykorzystanie narzędzi generatywnej sztucznej inteligencji koncentruje się głównie na osobach w wieku od 18 do 24 lat. Poniższy zrzut ekranu pokazuje, że 63% ankietowanych pracowników w wieku od 18 do 24 lat w Wielkiej Brytanii korzysta ze sztucznej inteligencji przynajmniej raz w tygodniu. Jednak tylko 22% uczestników w wieku powyżej 55 lat korzysta z tej technologii.
Młodzi pracownicy w UK wykorzystują AI / Źródło: Bloomberg
Rzeczywiście, wyniki ankiety pokazują, że pracownicy w Wielkiej Brytanii wykorzystują narzędzia generatywnej AI.
Inni pozostają zaniepokojeni
Jednak inne badanie przeprowadzone przez Salesforce wskazuje, że konsumenci są zaniepokojeni tym, w jaki sposób firmy wykorzystują generatywną sztuczną inteligencję. Według badania Salesforce tylko 13% konsumentów całkowicie ufa firmom w zakresie etycznego wykorzystania sztucznej inteligencji.
Pracownicy w Wielkiej Brytanii korzystają z technologii generatywnej sztucznej inteligencji. Jednocześnie kraj ten ma być gospodarzem szczytu AI w przyszłym miesiącu. Według Bloomberga, uczestnicy szczytu będą dyskutować o zagrożeniu utraty kontroli nad sztuczną inteligencją przez ludzi. Kolejne tematy to potencjalne zakłócenie wyborów i obawy związane z bezpieczeństwem narodowym, jakie stwarza ta technologia.
Wiceprezydent USA Kamala Harris jest jednym z potwierdzonych prelegentów.
Aby zapoznać się z najnowszą analizą Bitcoina (BTC) przez BeInCrypto, kliknij tutaj.
Zbudowane przez Ari10. Możliwość płatności BLIKZbudowane przez Ari10. Możliwość płatności BLIK