Już od ponad miesiąca Rossmann proponuje swoim klientom promocję „Kupon za uśmiech”, w której oferuje atrakcyjne rabaty na produkty znanych marek. Drogeria jednak nie dopilnowała szczegółów, a udział w loterii w ogóle nie wymaga uśmiechu.
/Marek Bazak /East News
Od 20 lutego 2024 w aplikacji mobilnej drogerii Rossmann dostępna jest akcja „Kupon za uśmiech”. Promocje 1+1 czy 2+2 gratis dotyczą wybranych produktów znanych marek.
Prosta promocja w Rossmannie nadal trwa
Rossmann zapewnia, że udział w akcji nie oznacza, że drogeria gromadzi dane czy wizerunek swoich klientów. Wygenerowane kupony można wykorzystać tylko tego samego dnia w sklepie stacjonarnym lub w trakcie zakupów przez aplikację, a warunkiem jest zeskanowanie karty uczestnika programu Rossmann GO. Kody jednorazowe dają rabaty na wybrane produkty danej marki. Drogeria wymienia je na liście w aplikacji.
Reklama
Akcję kuponową promują spoty reklamowe. Celem Rossmanna jest przy tym także rozpowszechnienie aplikacji mobilnej, w którą sieć inwestuje w ostatnich miesiącach coraz bardziej. Śladem innych dużych sieci handlowych, także Rossmann uzależnia możliwość skorzystania z promocji od zeskanowania kodu z aplikacji w trakcie zakupów.
„Kupon za uśmiech” z istotnym błędem
Posiadanie aplikacji Rossmann GO to pierwszy krok do zdobycia codziennie nowego kuponu rabatowego. „Czas na uśmiech! Pamiętaj, by twoja twarz znajdowała się w wyznaczonym polu”, głosi komunikat w aplikacji. Okazuje się jednak, że uśmiech wcale nie jest potrzebny.
Kupon w aplikacji załaduje się, nawet gdy ekran telefonu skierowany będzie na sufit, krzesło czy kubek na stole. Otrzymanie kuponu nie wymaga zatem uśmiechu ani nawet przyjrzenia się własnej twarzy na ekranie smartfonu.
Można uznać to za przypadkowy błąd czy niedomagania techniczne, jednak trzeba przyznać, że niejako potwierdza to oświadczenia drogerii o niewykorzystywaniu wizerunku swoich klientów.
Rossmann wdraża także inne korzyści
Przez kolejne lata Rossmann udostępniał swoją aplikację mobilną głównie w celach promocyjnych akcji „Pomagamy jak umiemy”. Inicjatywa trwa od 2017 roku. W tym czasie drogeria wsparła ponad 600 organizacji łączną kwotą 18,5 mln zł. Od 2021 do 2023 roku dzięki skanowaniu aplikacji przez klientów Rossmann zebrał ponad 11 mln zł.
Ostatnie miesiące przynoszą jednak zmianę strategii. W aplikacji pojawiła się możliwość wyszukiwania lokalizacji produktów na półkach w drogeriach. Coraz szerszą popularność zyskuje stały rabat w wysokości 5 proc. dla osób, które zechcą zrobić zakupy bez wizyty przy kasie.
Teraz w Rossmannie pojawiają się także oferty promocyjne przeznaczone tylko dla posiadaczy karty lojalnościowej. „Cena z apką” dostępna jest pod specjalnym oznaczeniem na półkach sklepowych i w aplikacji mobilnej drogerii.
Agnieszka Maciuła-Ziomek
Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. INTERIA.PL