Od października 2024 roku liczba polskich przedsiębiorstw aktywnie uczestniczących w platformie AliExpress wzrosła trzykrotnie, co przyczynia się do intensywnego wzrostu sprzedaży lokalnych marek. Dodatkowo, jak podała chińska platforma, liczba ofert od lokalnych sprzedawców zwiększyła się dziesięciokrotnie. Co stoi za tym błyskawicznym wzrostem?
/123RF/PICSEL
Lokalni sprzedawcy na AliExpress osiągają rekordowe wzrosty. „To, co obserwujemy w Polsce, to zauważalna zmiana – lokalne firmy nie tylko przystępują do platformy, ale także rozwijają się w niezwykle krótkim czasie” – komentuje najnowsze statystyki Gary Topp, Dyrektor ds. Komercyjnych w Europie w AliExpress.
Według jego oceny, rozwój mniejszych sprzedawców wspierają inwestycje w narzędzia onboardingowe (systemy, aplikacje czy procesy – red.), wsparcie logistyczne oraz dostęp do kampanii sprzedażowych, takich jak letnie wyprzedaże. „To realne motoru wzrostu. Sukces polskich firm pokazuje, że przy odpowiednim zapleczu lokalne marki mogą skutecznie rywalizować i się rozwijać” – dodaje Topp.
Reklama
Polskie firmy biją rekordy na AliExpress. Szybki wzrost sprzedaży
Mniej niż rok po rozpoczęciu działalności lokalnej w Polsce AliExpress notuje znaczący wzrost dzięki połączeniu sprzedaży prowadzonej przez polskich sprzedawców oraz dostaw z lokalnych magazynów. To przekłada się na szybszą dostawę i zwroty.
Od momentu wprowadzenia strategii wsparcia lokalnych sprzedawców w październiku 2024 roku liczba polskich firm aktywnie działających na platformie wzrosła trzykrotnie. Natomiast liczba ofert od lokalnych sprzedawców zwiększyła się dziesięciokrotnie, co daje polskim konsumentom dostęp do tysięcy produktów pochodzących z Polski.
Lokalni sprzedawcy z 30 proc. udziałem na platformie w Polsce
Jak poinformowała chińska platforma, podczas tegorocznej letniej wyprzedaży sprzedawcy z Polski odpowiadali za 30 proc. całkowitej sprzedaży na platformie w Polsce. Akcja cieszyła się dużym zainteresowaniem wśród kupujących, szczególnie w takich kategoriach jak artykuły codziennego użytku (FMCG), technologie, sprzęt AGD, RTV oraz artykuły dla zwierząt.
Sezonowe akcje to ogromna szansa dla lokalnych sprzedawców, którzy mogą wyjść poza niszowe segmenty i dotrzeć do szerszej grupy klientów. „Dla wielu z tych sprzedawców obecność w kampaniach to nie tylko chwilowy impuls, ale długofalowy akcelerator biznesowy. Ich sukcesy stają się integralną częścią rozwoju AliExpress w Polsce i silnym sygnałem, że lokalne firmy mogą odnosić sukcesy na globalnych platformach” – podano w opublikowanym komunikacie.
Gary Topp zauważa, że dane wskazują, iż polscy konsumenci postrzegają AliExpress jako miejsce na zakupy markowych produktów i gadżetów – od robotów sprzątających, przez smartfony, po telewizory i konsole.
AliExpress to globalna platforma zakupowa uruchomiona w 2010 roku. Działa w ponad 200 krajach i regionach. Platforma dostępna jest w języku angielskim oraz 15 innych wersjach językowych. AliExpress jest częścią grupy Alibaba International Digital Commerce.
Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. Polsat News