Nowe biuro polskiego oddziału Hilti, zaprojektowane przez AKA Studio, odzwierciedla wartości firmy, takie jak praca zespołowa, zaangażowanie i zrównoważony rozwój.
Z myślą o zespole
Hilti, z siedzibą w Liechtensteinie, jest renomowaną firmą dostarczającą zaawansowane rozwiązania dla budownictwa komercyjnego. Nowe biuro polskiego oddziału, znajdujące się w prestiżowym budynku Royal Wilanów, zostało zaprojektowane przez architektów z AKA Studio. – Wytyczne, które otrzymaliśmy, były jasne. Zarządowi zależało, aby nowa przestrzeń nie była zbyt techniczna ani bezpośrednio kojarzona z branżą budowlaną. Naszym zadaniem było stworzenie aranżacji, która byłaby przyjazna i przyjemna dla pracowników, sprzyjająca pracy zespołowej i czerpaniu przyjemności z przebywania razem. Celem było stworzenie inkluzywnego miejsca pracy, a kluczem do jego osiągnięcia – otwarty, ale też strefowy charakter przestrzeni– komentuje arch. Karolina Kowalik.
Przestrzeń oddana pracownikom
Biuro Hilti Polska zostało zaprojektowane jako otwarta przestrzeń, w której zastosowano ciekawy zabieg aranżacyjny, symbolicznie dzielący ją na dwie równoległe części. Efekt ten uzyskano dzięki przeniesieniu nieregularnego kształtu budynku na część sufitu i podłogi. Sufit wraz z instalacjami, w otwartej jego części pomalowano w odcieniu antracytowym, zaczerpniętym z brandbooka. Natomiast biały sufit pełny, okala budynek od strony elewacji. Aby zaakcentować części wspólne np. strefę kawiarni czy recepcję, przełamano ten układ wprowadzając inne materiały na sufitach i podłogach. – W projekcie biura Hilti postawiliśmy na naturalne kolory w odcieniach zieleni oraz granatu, które mają za zadanie zbudować wewnętrzny spokój. W czasach, w których dobre samopoczucie ma kluczowe znaczenie, kolory te dają wrażenie przebywania bliżej natury. Dodatkowo wprowadziliśmy dużo elementów drewnianych, świetnie ocieplających wnętrza biurowe– dodaje arch. Karolina Kowalik.
Recepcja i strefy socjalne
Najbardziej charakterystycznym elementem strefy wejściowej jest lada recepcyjna, przypominająca betonowy monolit. Z jej prostym, architektonicznym kształtem współgra dekoracyjna lampa, która dopełnia kompozycję, dodając jej wizualnej lekkości. Za recepcją ulokowana jest strefa kawiarni, zaprojektowana z myślą o mniej lub bardziej formalnych spotkaniach, sprzyjająca integracji pracowników, którzy na co dzień nie pracują w siedzibie głównej, a sporadycznie odwiedzają biuro. – Inwestorowi zależało, aby ta strefa nie kojarzyła się z typowymi częściami biurowymi, a bardziej przypominała lobby hotelowe. Uwagę zwracają odważne rozwiązania i użycie mocnych kolorów w tapicerkach mebli, które dodają energii do spotkań. Warto zaznaczyć, że zgodnie z zasadą reuse, aż 90% lameli sufitowych udało się odzyskać z poprzedniego biura. Wykorzystano je w różnych strefach jako ażurowe przepierzenia i sufity dekoracyjne – mówi arch. Agata Łapuchowska. We wnętrzu mocno zaznacza się również obecność tkanin, czy to w formie kolorowych tapicerek foteli i sof, czy też drapowanych kotar, wyznaczających granice kawiarni. Z kolei kuchnia połączona z jadalnią jest zamkniętym pomieszczeniem, pozwalającym całkowicie odciąć się od pracy i na czas posiłku zmienić otoczenie oraz płynące z niego bodźce.
Strefy do pracy i sale spotkań
Wspólne przestrzenie do pracy zostały przedzielone miejscami na szybkie spotkania, gdzie znajdziemy m.in. siedzisko w kształcie okręgu, zaprojektowane specjalnie z myślą o potrzebach pracowników działu marketingu. Tapicerowane na żółto, z dobranym kolorystycznie dywanem i stolikiem, stanowi kontrapunkt dla spokojnych szarości. Prywatność akustyczną zapewniają salki spotkań, zlokalizowane na całej powierzchni biura wzdłuż przestrzeni do pracy.
Przewidziano również większe sale szkoleniowe dla dużych grup z szerokokątnymi monitorami i odpowiednio rozmieszczonymi kamerami internetowymi. Całość biura wyposażono w sterowanie oświetleniem, inteligentne systemy rezerwacji sal oraz czujniki obecności, które zapewniają komfort i elastyczność w korzystaniu z każdej przestrzeni. W projekcie zastosowano wysokiej jakości materiały dźwiękochłonne w podłogach, sufitach, ściankach działowych oraz panelach akustycznych. Pojawiły się również tablice i ekrany, ułatwiające współpracę w zespołach. W nowej przestrzeni biurowej Hilti nie zabrakło także naturalnej zieleni w postaci ażurowych regałów z roślinami, które są zlokalizowane na całym open space.
www.studioaka.pl