Pogorszyły się nastroje na światowym rynku przewozów cargo. Ale są optymiści

Pogorszyly Sie Nastroje Na Swiatowym Rynku Przewozoacutew Cargo Ale Sa Optymisci 068fc02, NEWSFIN

Foto: Adobe Stock

Piotr Rudzki

Sektor logistyki i lotniczego transportu ładunków są w trudniej sytuacji. Po wyjątkowych latach 2020 i 2021, gdy w czasie kryzysu sanitarnego funkcjonował tylko taki transport, nastąpił spadek działalności od początku 2022 r. Zmalała wielkość wysyłanych towarów, rosły moce przewozowe, a ceny frachtu kontenerami załamały się. To dotknęło przede wszystkim uczestników transportu morskiego (Maersk), ale także firmy zapewniające transport lotniczy.

Wyjściu z trudnej sytuacji była poświęcona konferencja „World Connect” w Monaco – informuje dziennik „La Tribune”. Największym optymistą był na niej Patrick Moebel, prezes FedEx Global Logistics. Przypomniał bezprecedensowy wzrost takiego transportu w czasie pandemii, gdy rozwożono po świecie sprzęt sanitarny, a ponadto tylko zamówienia z handlu elektronicznego, następnie przeanalizował ewolucję obecnej sytuacji.

— Wracamy do normalnych warunków działania i po raz pierwszy od lutego 2022 notujemy wzrost tonażu towarów o 3 proc. od sierpnia i o 0,5 proc. w ujęciu rok do roku. W 2024 r. spodziewamy się słabego wzrostu, jednocyfrowego. To mała dynamika, ale jednak wzrost i przewidujemy przyspieszenie w II półroczu, popyt będzie wynikać zasadniczo z e-handlu — stwierdził.

Jego zdaniem potrzebne są jednak zmiany, zwłaszcza lepsze wykorzystanie luków bagażowych w samolotach pasażerskich. — Największą szansą dla sektora jest rosnący popyt na przewozy pasażerów — uznał. — Należy też unikać absurdalnych tras, np. wysyłania paczki z Hiszpanii do Brazylii via ośrodki przeładunkowe we Francji i w USA. Aby tego nie było, trzeba wprowadzić technologię cyfrową w odprawie ładunków. Pod tym względem sektor cargo jest zapóźniony także częściowo z powodu dużego rozczłonkowania rynku

Camilo Garcia Cervera, dyrektor sprzedaży i marketingu w grupie lotniczej IAG podziela tę ostatnią opinię. W zakresie cyfryzacji doszło już do postępu, ok. 60 linii lotniczych jest teraz w stanie proponować elektroniczne rezerwacje przewozu cargo wobec czterech-pięciu linii przed pandemią. Mimo tego firmy od przewozów cargo są o 20-25 lat spóźnione wobec tradycyjnych linii lotniczych. Hiszpan uważa, że należy postawić na postęp w sprzęcie cyfrowym do zarządzania i śledzenia drogi towarów, wyświetlania cen, zarządzania przesyłkami od miejsca nadania do miejsca odbioru i ułatwiania intermodalności. Postulował rzeczywistą zmianę sposobu działania, bo inaczej nie będzie można pracować z nowymi pokolenaimi ludzi odpornymi na stare metody.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *