Do 2 milionów zł na pożegnanie. Mercedes sowicie wynagradza zwalnianych pracowników.

Zapowiedziany w pierwszej połowie roku program dobrowolnych odejść w Mercedesie jest już realizowany, a jego rezultaty stają się coraz bardziej oczywiste. Jak się okazuje, wzbudza on niemałe zainteresowanie – prawdopodobnie ze względu na ogromne kompensaty, jakie otrzymują odchodzący pracownicy.

Nawet 2 Mln Z Odprawy Mercedes Paci Krocie Odchodzcym Pracownikom 4a74dc2, NEWSFIN

fot. Shutterstock.com /

Ze względu na obowiązujące gwarancje zatrudnienia aż do 2034 roku, oferowane przez przedsiębiorstwo warunki muszą być na tyle kuszące, aby skłonić pracowników do rezygnacji z pracy. Według informacji Business Insidera, w grę wchodzą odprawy sięgające nawet kilkuset tysięcy euro – ich wartość jest zależna od stanowiska i stażu pracy.

Z propozycji skorzystać może pokaźna grupa pracowników, w tym osoby z działów administracyjnych, IT, inżynierii, jak również kadra zarządzająca średniego szczebla.

Z ostatniego sprawozdania, na które powołuje się Carscoops, wynika, że blisko 4000 pracowników przyjęło ofertę, a niektórzy uzyskali nawet 540 000 euro (ponad 2 289 832 zł) za opuszczenie firmy. 

Kto może oczekiwać takiej gratyfikacji?

Wszystko zależy od okresu zatrudnienia i aktualnych dochodów. Niemiecka gazeta "Handelsblatt" podała, że dla przykładu może to być 55-letni lider zespołu, którego comiesięczne uposażenie brutto wynosi ok. 9 tys. euro, a okres zatrudnienia w firmie 30 lat. Z kolei 45-letni pracownik administracyjny Mercedesa, inkasujący ok. 7,5 tys. euro brutto, z 20-letnim okresem zatrudnienia, może otrzymać odprawę wycenioną na ponad 300 tys. euro. 

Niemiecki wydawca donosi również, że pakiet odpraw spotyka się z autentycznie dużym odzewem. Do tej pory z programu skorzystało ok. 4000 osób. Dodatkowo, Mercedes przedstawił oferty 40 000 pracownikom, a ci, którzy podejmą szybką decyzję, dostaną tzw. super bonus.

Coś w końcu musi się kryć za takim posunięciem…

Dyrektor Generalny Mercedesa – Ola Källenius ma w planach redukcję kosztów o wartość ok. 5 mld euro do 2027 roku. Ponieważ celem nie jest konkretna liczba redukcji etatów, a osiągnięcie oszczędności, które mogą sięgać nawet około miliarda euro rocznie. Cała inicjatywa rozpoczęła się w kwietniu obecnego roku i potrwa do końca marca 2026 roku – informuje portal money.pl.

Pozycja Mercedesa uwarunkowana jest kilkoma czynnikami. Po pierwsze, znacząco zwolniła sprzedaż aut premium na kluczowych rynkach, w głównej mierze w Chinach, gdzie konkurencyjni lokalni producenci oferują zdecydowanie tańsze pojazdy elektryczne. Po drugie, nakłady produkcyjne w Niemczech wciąż idą w górę, a jest to konsekwencją m.in. silnych organizacji związkowych i wysokich norm socjalnych. Za taką decyzją stoi również fakt, iż zapotrzebowanie na pojazdy jest o wiele mniejsze niż zakładano. Co w sumarycznym efekcie przymusiło firmę do poszukiwania sposobów na zmniejszenie wydatków – podaje moto.pl. 

Wobec tego pozostaje pytanie: czy mniejsza i bardziej adaptacyjna załoga zapewni Mercedesowi większą stabilność w dzisiejszym zmiennym środowisku przemysłowym?

WM

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *