Piotr Rudzki
Firma macierzysta największego japońskiego przewoźnika – ANA – złożyła zamówienie na 77 samolotów u trzech różnych producentów, o łącznej wartości 2158 miliardów jenów (14 miliardów dolarów) według cen katalogowych: 27 A321neo, 18 B767 Dreamliner oraz osiem B737 MAX (z opcją zakupu czterech dodatkowych) i 15 E190-E2 (z opcją na pięć kolejnych). Dostawy mają odbywać się w latach 2028-33.
Prezydent ANA Holding, Koji Shibata, stwierdził, że to zamówienie przyczyni się do poprawy rentowności krajowych lotów oraz zwiększy rozwój międzynarodowych połączeń, które dynamicznie rosną. Daisuke Suzuki, dyrektor ds. strategii w ANA, wyjaśnił: — Mamy nadzieję na wzrost całkowitego rynku, dlatego pragniemy zabezpieczyć niezbędne dostawy, których wymagamy. W ostatnich latach Japonia doświadczyła znacznego rozwoju turystyki, a liczba odwiedzających ten kraj osiąga corocznie rekordowe wyniki. Japończycy również intensywnie podróżują zarówno w kraju, jak i za granicą.
Umowa to także sukces Embraera, który dostarczy nowoczesne maszyny, mogące pomieścić do 150 pasażerów. Oznacza to niepowodzenie Airbusa, który nie zdołał sprzedać najmniejszych modeli A220 – informuje Reuters.