Osoby, które chcą zalogować się do Platformy Usług Elektronicznych ZUS, mogą napotkać na problemy związane z wydłużonym czasem zalogowania. Obecnie ZUS analizuje sytuację – poinformował rzecznik ZUS Wojciech Dąbrówka.
Problemu z logowaniem w Platformie Usług Elektronicznych ZUS (Agencja Gazeta, Fot. Patryk Ogorzałek / Agencja Wyborcza.pl)
Na Platformie Usług Elektronicznych ZUS można m.in. przejrzeć dane zgromadzone w ZUS, przekazać dokumenty ubezpieczeniowe, czy składać wnioski i otrzymywać na nie odpowiedzi.
W poniedziałek rzecznik ZUS poinformował, że osoby, które chcą skorzystać z platformy mogą napotkać na problemy.
Awarii nie ma, ale zaobserwowaliśmy wydłużony czas logowania. W niektórych przypadkach trzeba trochę poczekać na przeniesienie do interfejsu, ale zalogować się można – poinformował Wojciech Dąbrówka, cytowany przez PAP.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Zobacz także: Zbudował medyczne imperium. Z usług jego firmy korzysta 20 mln Polaków. Jakub Swadźba w Biznes Klasa
Dodał, że obecnie ZUS szczegółowo analizuje sytuację.
ZUS wysyła pisma
ZUS 15 i 16 grudnia wysyła do właścicieli firm decyzje ws. zwolnienia z płacenia składek. Przypomnijmy, że w listopadzie złożono 1,3 mln wniosków dotyczących wakacji składkowych. Dokumenty można sprawdzić właśnie w PUE, gdzie pojawiły się problemy z zalogowaniem.
„W dniach 15-16 grudnia 2024 r. (niedziela-poniedziałek) planowana jest wysyłka na profile płatników na PUE/eZUS korespondencji dot. złożonego wniosku. Informację o tym, że na profilu płatnika jest nowa wiadomość na ten temat, płatnik otrzyma na e-mail lub numer telefonu, jeśli podał go na swoim profilu” – podawał ZUS.