W aspekcie zakresu bazowych funkcjonalności, Revolut w Polsce oferował już niemal wszystko. Faza „niemal” właśnie dobiega końca. Do platformy zawitała funkcja transferów Blik. Zweryfikowaliśmy, jak to funkcjonuje w rzeczywistości.

Mniej więcej rok temu pierwsi użytkownicy Revoluta w naszym kraju uzyskali sposobność korzystania z Blika. Do tego czasu można było twierdzić, że aspiracje stania się bankiem pierwszego wyboru dla krajowych użytkowników pozostawało jedynie zapowiedzią tego „pretendenta”. W zestawie brakowało jednak opcji transferów między użytkownikami z użyciem numeru telefonu, czyli jednej z najpopularniejszych funkcji schematu utworzonego przez Polski Standard Płatności.
„Obecnie, po 11 miesiącach, już przeszło 1,9 miliona klientówRevolut w Polsce uaktywniło w platformie powszechnie znaną i cenioną w Polsce metodę płatności BLIK. Od jesieni minionego roku klienci Revolut zrealizowali za pomocą 6-cyfrowych kodów BLIK wygenerowanych w platformie ponad 30 mln operacji w sieci, placówkach handlowych oraz wypłacając środki z bankomatów, o łącznej wartości przekraczającej 4 mld zł” – relacjonuje Revolut w komunikacie prasowym. A niedociągnięcie w ofercie właśnie zostało usunięte.
Zobacz takżePolecamy: Twój bank podnosi opłaty? Znajdź tańsze konto i odbierz bonusy. Sprawdź!
Osoby korzystające z najnowszej wersji platformy mogą już używać przelewów Blik P2P. Dostępna jest zarówno opcja zarejestrowania własnego numeru telefonu, aby przyjmować nadchodzące płatności, jak i realizowania ekspresowych przelewów. Podobnie jak w innych bankach, użytkownik ma dostęp do spisu kontaktów korzystających z Blika P2P z listy telefonicznej.
Dostęp do funkcji jest możliwy z dwóch lokalizacji. Pierwszą z nich jest ikonka Blika widoczna przy koncie w polskich złotych. Obok kodu jednorazowego wyświetlana jest obecnie możliwość zlecenia przelewu. Można również w sekcji „przelewy” nacisnąć ikonkę ze znakiem plus i wskazać opcję Blik spośród dostępnych rodzajów transferów.
Podczas testowania „rewolucyjnej” formy Blika P2P w działaniu nie natrafiliśmy na żadne zaskoczenia. Przelew dociera do odbiorcy w przeciągu kilku sekund, a w platformie operację można przypisać do kategorii na potrzeby analizy wydatków, identycznie jak w przypadku pozostałych operacji. Również aktywacja powiązania numeru telefonu z kontem Revolut następuje w przeciągu kilku sekund. Powiązany może być tylko rachunek w złotówkach.


Bankier.pl
Wartym podkreślenia „bonusem” jest ostrzeżenie ukazujące się w trakcie przygotowywania przelewu. Revolut przypomina tam, że transfery na numer telefonu wykorzystywane są często przez przestępców wyłudzających finanse. Klient powinien upewnić się, czy rzeczywiście zna adresata transferu.



