ula
„Budowa bez analiz nowych peronów przystanku Patrzyków na magistrali Wawa-Poznań trwała 6 mcy, spowodowała utrudnienia w ruchu pociągów i kosztowała blisko 8 mln zł. Od marca br. zatrzymało się przy nich prawie 4000 pociągów Kolei Wlkp, a z peronów skorzystało tylko 23 pasażerów. Zmarnowane pieniądze” – napisał na platformie X (dawniej Twitter) podsekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury odpowiedzialnego za transport kolejowy Piotr Malepszak.
Stacja PKP w Patrzykowie znajdującym się na linii Poznań – Warszawa, została zlikwidowana latach 90-tych.
Rząd PiS obiecywał nowe przystanki kolejowe w całej Polsce
Przywrócenie stacji w Patrzykowie to element Programu Przystankowego rządu PiS, który miał przeciwdziałać wykluczeniu komunikacyjnemu w mniejszych miejscowościach. Program zaplanowano na lata 2021 – 2025 a jego budżet wynosił 1 mld złotych. Pieniądze miały zostać wykorzystane między innymi na wybudowanie lub zmodernizowanie 314 przystanków kolejowych, a także sfinansowanie prac związanych z dostępnością miejsc parkingowych dla pasażerów.
Na liście podstawowej inwestycji znalazło się 173 lokalizacji, na rezerwowej 182. W ramach programu na obu listach uwzględniono budowę 177 i modernizację 178 przystanków.