Sieć sklepów meblowych Agata Meble poinformowała w komunikacie rozesłanym do klientów, że 22 czerwca padła ofiarą ataku hakerskiego, w wyniku którego doszło do naruszenia danych osobowych klientów. Firma zapewnia, że już przywróciła bezpieczeństwo systemów i zgłosiła incydent odpowiednim organom.
Spółka poinformowała o wycieku danych klientów (Wikimedia Commons, Mariochom)
Agata Meble w wiadomości mailowej do klientów przyznała, że „w wyniku ataku hackerskiego ujawnionego 22 czerwca 2024r. nastąpiło naruszenie danych osobowych„. „Z przykrością zawiadamiamy” – czytamy w komunikacie, który firma rozesłała do użytkowników.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Zobacz także: Polska na celowniku hakerów. Jak firmy powinny dbać o cyberbezpieczeństwo?
Agata Meble ofiarą ataku hakerskiego
Naruszenie polegało na „tymczasowej utracie dostępu do danych osobowych, naruszeniu ich poufności, a być może również na ich skopiowaniu” – informuje spółka. Wyciek dotyczył danych przetwarzanych elektronicznie, w tym imion i nazwisk, adresów, danych kontaktowych oraz informacji o zamówieniach i reklamacjach.
Firma zapewnia jednak, że login i hasło do konta klienta były przechowywane poza infrastrukturą objętą atakiem. „Dane finansowe – dotyczące sposobu płatności, w tym numery kont i kart – nie były przez nas przetwarzane i w związku z tym, również były poza infrastrukturą objętą atakiem” – podkreśla Agata Meble. Wnioski kredytowe klientów również nie były zagrożone.
Agata Meble podjęła odpowiednie środki
„Niezwłocznie po stwierdzeniu naruszenia ochrony danych osobowych, zostały podjęte środki w celu zminimalizowania jego ewentualnych skutków poprzez przywrócenie kopii danych z naszych serwerów zapasowych oraz zmianie danych dostępowych do naszych systemów” – czytamy w komunikacie. Firma zgłosiła też incydent „właściwym służbom”, a także Prezesowi Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Agata Meble zaznacza, że nie ma obecnie informacji, czy dane klientów zostały skopiowane lub wykorzystane niezgodnie z prawem. Ostrzega jednak, że konsekwencją wycieku „może być otrzymywanie niechcianej komunikacji lub próba podszycia się pod pracownika innej instytucji w celu wyłudzenia innych danych”. Firma apeluje do klientów o ostrożność.
W razie pytań lub chęci przekazania dodatkowych informacji w sprawie, Agata Meble prosi o kontakt mailowy ([email protected]) lub przez formularz na stronie internetowej firmy.