Adidas wezwał do rozmów w sprawie znaków towarowych polską spółkę, znaną z produkcji klapków markę Kubota. Niemiecki gigant rynku odzieżowego ma zastrzeżenia co do wykorzystania przez producenta „trzech pasków” na niektórych modelach obuwia. Poszło o logo marki Kubota, które pojawia się na produkowanym przez polską firmę obuwiu. Niemcy motyw trzech pasków wykorzystują już od lat w swoich produktach, przede wszystkim na odzieży sportowej i butach.
/Piotr Molecki/East News /East News
Jak informuje serwis wnp.pl, pełnomocnik spółek Adidasa skierował do przedstawicieli firmy Kubota pismo dotyczące własności intelektualnej niemieckiej marki i nieuczciwej konkurencji. Chodzi o rozpoczęcie negocjacji w sprawie znaków towarowych zastrzeżonych w europejskim urzędzie patentowym przez polską spółkę.
Adidas wysłał pismo do polskiej marki Kubota. Ma pretensje o „trzy paski”
Mowa tu o niewielkim logo nad nazwą marki pojawiąjącą się na jej produktach, w tym klapkach. Tuż nad napisem „Kubota” pojawiają się także trzy równe sobie i nieznacznie pochylone paski, a obok nich widnieje trójkąt równoramienny.
Reklama
/Spółka Kubota, materiały prasowe /materiały prasowe
To właśnie ten fragment graficzny wzbudził zastrzeżenia Adidasa. Choć Kubota posiada prawa do wyżej opisanego logo (reguluje ją prawo do znaków towarowych ZTUE 018888193 i ZTUE 018888160 w Urzędzie Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej), tak zdaniem niemieckiej firmy są one zbyt podobne do kojarzonych z jej marką trzech pasków.
Polska spółka nie zajęła jeszcze oficjalnego stanowiska i nie ujawniła, czy podjęła rozmowy z przedstawicielami Adidasa. Zastrzegła jednocześnie, że skierowane do niej pismo nie ma żadnego wpływu na bieżącą działalność firmy.
Od bazarów do giełdy. Kubota przeżywa renesans
Marka Kubota przeżywa w ostatnim czasie renesans. Kiedyś kojarzona z obuwiem, które można było kupić na popularnych w latach 90. straganach, od 2022 r. jest notowana na „bocznym” rynku GPW, czyli NewConnect. Od kilku ostatnich lat klapki Kubota stają się coraz popularniejsze wśród młodzieży, a sama marka poszerzyła asortyment o m.in. czapki, skarpety, bluzy czy akcesoria jak na przykład nerki materiałowe.
Zwiększenie zainteresowania produktami spółki przyniosła jej także współpraca z największym detalistą w Polsce, czyli z Biedronką. W ofercie sieci można co jakiś czas znaleźć modele klapków od Kuboty, w cenach nie przekraczających kilkudziesięciu złotych.
Według danych finansowych, przytoczonych przez wnp.pl, III kw. 2023 r. dla spółki zakończył się osiągnięciem zysku netto na poziomie 796 tys. zł, co oznacza wzrost o 42 proc. w relacji rocznej. Przychody firmy w omawianym okresie wyniosły 8,66 mln zł, czyli mniej niż przed rokiem – wówczas blisko 11 mln zł.