Czy wiesz, że każdego roku oszuści internetowi wyłudzają od obywateli Polski ponad 500 milionów złotych? To poważne niebezpieczeństwo, a Ty możesz dołożyć swoją cegiełkę w zwalczaniu go. Zgłoś się do konkursu na projekt plakatu w ramach kampanii informacyjno-edukacyjnej „Scamming Out – Powstrzymaj internetowych naciągaczy”.

Internetowe oszustwa finansowe to poważne ryzyko, a finanse tracone przez Polaków w ten sposób osiągają kilkaset milionów złotych każdego roku. Organizatorzy stawiają przed profesjonalnymi artystami plastykami z całej Polski zadanie: stworzenie uniwersalnego i oddziałującego na emocje wizualnego przekazu, który skutecznie będzie przestrzegał przed metodami działania oszustów.
– Jako wydawca, od lat dostarczamy wiarygodne informacje ekonomiczne i finansowe. W obliczu rosnącej skali przestępczości w sieci, która dotyka oszczędności Polaków, uznaliśmy za istotne poszerzenie działań edukacyjnych o aspekt artystyczny. Plakat to medium, które posiada ogromną siłę i potrafi w krótkim czasie przekazać ważne ostrzeżenie. Wierzymy, że udział zawodowych artystów pomoże wykreować symbol walki z oszustwami internetowymi, który trafi do każdego internauty i pomoże chronić finanse Polaków przed naciągaczami – komentują Andrzej Stec, redaktor naczelny Bankier.pl, i Eugeniusz Twaróg, zastępca redaktora naczelnego „Pulsu Biznesu”.
Temat konkursu: „Nie daj się zwieść cyberprzestępcom – powstrzymaj oszustwa w sieci”.
Zadaniem uczestnika jest opracowanie graficznej interpretacji hasła, które ma ostrzegać odbiorcę przed zagrożeniami w internecie.
Dla autora zwycięskiej pracy przewidziana jest nagroda pieniężna w wysokości 10 000 zł.
Projekty konkursowe można przesyłać do 5 grudnia 2025 r. Oceny nadesłanych projektów dokona komisja konkursowa w grudniu, a podanie wyników planowane jest na styczeń 2026 r.
W skład komisji konkursowej wchodzą:
1. Tomasz Młynarski, dyrektor artystyczny Pulsu Biznesu, przewodniczący komisji
2. Andrzej Mleczko, rysownik i satyryk
3. Andrzej Milewski (Andrzej rysuje), rysownik, satyryk i ilustrator
4. Piotr Konieczny, ekspert ds. bezpieczeństwa w sieci, założyciel Niebezpiecznik.pl
5. Urszula Święcicka, prezes Związku Polskich Artystów Plastyków
6. Mateusz Machalski, prorektor ds. artystycznych Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie
7. Marcin Matuszak, członek zarządu Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej
8. Lex Drewiński, plakacista, nauczyciel akademicki
9. Piotr Chatkowski, grafik, ilustrator
10. Piotr Depta-Kleśta, grafik, ilustrator, nauczyciel akademicki
Regulamin konkursu oraz szczegółowe informacje dotyczące przesyłania prac znajdują się na stronie: https://scammingout.pl/konkurs/
Patronat honorowy nad konkursem obejmują Związek Polskich Artystów Plastyków, Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie i Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej, a patronem medialnym jest Braughman Group Media.


Bankier.pl



