Międzynarodowa sieć restauracji szybkiej obsługi Wendy‘s, zapowiedziała wejście na polski rynek. Ruszyła już z rekrutacją franczyzobiorców i planuje otwierać restauracje w całym kraju.
Wendy‘s to jedna z najbardziej znanych i rozpoznawalnych marek restauracyjnych na świecie. W Stanach Zjednoczonych działa już od ponad 55 lat. W 2021 roku zainwestowała w Wielkiej Brytanii, co było punktem wyjścia do dalszego rozwoju marki w Europie. Niedawno przedstawiła plany ekspansji w Rumunii i Irlandii, a teraz zapowiada, że chce podbić również polski rynek – podają Wiadomoscihandlowe.pl.
Kwadratowe hamburgery w Polsce
Amerykański fastfood zainwestował znaczące środki we wsparcie rozwoju marki w Europie, m.in. w odpowiedni łańcuch dostaw, regionalne zespoły operacyjne oraz marketing. Niedawno podpisał też umowy z franczyzobiorcami w Irlandii, Rumunii i Szkocji, planując otwarcie ponad 100 restauracji na tych rynkach, począwszy od 2025 roku. Aby rozwój w Europie był szybszy, Wendy‘s już teraz aktywnie rekrutuje franczyzobiorców w Polsce.
– Nie możemy się doczekać, kiedy nasze kwadratowe hamburgery trafią w ręce polskich konsumentów – mówi Michael Clarke, dyrektor zarządzający Wendy‘s Europe, cytowany przez Wiadomoscihandlowe.pl
Co można zjeść w Wendy‘s?
Według badań Wendy‘s rynek burgerów w Polsce wzrósł do ponad 40 proc. względem całkowitej sprzedaży w restauracjach szybkiej obsługi. Ich sprzedaż w sieciach typu QSR ma wzrosnąć o 65 proc. w ciągu najbliższych pięciu lat, co znacznie zwiększy potencjał rozwoju Wendy‘s. Według danych firmy ponad 50 proc. polskich konsumentów deklaruje, że zna markę, a 74 proc. rozważyłoby wizytę w jej restauracjach.
Aktualnie sieć ma ponad 7100 lokali w ponad 30 krajach świata. Znana jest m.in. ze swoich kwadratowych hamburgerów, kanapek z kurczakiem oraz frytek Hot & Crispy.