Nowa trasa PKP Intercity miała być hitem. Pojawił się problem

Pod koniec października PKP Intercity ogłosiło, że wspólnie z České dráhy uruchamia nowe połączenie z Pragi do Trójmiasta. Pociągi zaczną kursować od 15 grudnia, ale pojawił się problem. Szczegóły opisuje „Rynek Kolejowy”. Zdjęcie

Nowa Trasa Pkp Intercity Miala Byc Hitem Pojawil Sie Problem 8ccfadc, NEWSFIN

Na trasie Trójmiasto – Praga zabraknie kuszetek i wagonów sypialnych /Wojciech Stróżyk /Reporter Reklama

Czesi upodobali sobie polskie wybrzeże, a Polacy czeską Pragę. PKP Intercity oraz czeski przewoźnik České dráhy postanowiły wykorzystać to wzajemne zainteresowanie i uruchomiły nową trasę łączącą nasze kraje. Dzięki trasie „Baltic Express” mieszkańcy Trójmiasta i innych polskich miast będą mogli w łatwy sposób dostać się do Pragi, a mieszkańcy Czech dojechać nad Bałtyk. 

Baltic Express. Ile kosztują bilety na pociąg do Pragi?

„Baltic Express to 4 pary połączeń, w tym 3 dzienne i 1 nocne. Składy kategorii InterCity będą zatrzymywać się nie tylko w największych polskich miastach, tj. Gdańsku, Bydgoszczy, Poznaniu czy Wrocławiu, ale także w mniejszych ośrodkach, m.in. w Tczewie, Inowrocławiu, Gnieźnie, Lesznie i Kłodzku. Po stronie czeskiej w drodze do Pragi będziemy mogli wysiąść i wsiąść m.in. w Pardubicach. Pociągi na tej trasie będą kursować codziennie” – pisało w komunikacie prasowym PKP. 

Reklama

Ceny biletów do Pragi z Wrocławia zaczynają się od 14,90 euro (około 64 zł) w ramach SuperPromo International. Cena bazowa takiej podróży wyniesie 49 euro (około 209 zł). Bilety z Trójmiasta w promocji będą kosztować od 29,90 euro (około 128 zł), a w cenie regularnej 73 euro (około 312 zł). 

Pociąg do Pragi bez kuszetek i wagonów sypialnych

Czas przejazdu pociągu z Trójmiasta do Pragi wyniesie 9 godz. 3 min, z Poznania 5 godz. 39 min, a z Wrocławia 3 godz. 55 min, a podróż miała odbywać się w „komfortowych wagonach międzynarodowych”. Tymczasem jak dowiedział się od PKP Intercity „Rynek Kolejowy”, państwowy przewoźnik wciąż nie porozumiał się z Czechami w sprawie wagonów sypialnych, ani kuszetek i wszystko wskazuje na to, że ich nie będzie. 

„RK” przypomina również, że Baltic Express będzie kursować także w nocy. „To stawia cały projekt już na starcie w złym świetle i każe zastanowić się, czy cały projekt Baltic Express nie jest pewnego rodzaju improwizacją” – stwierdza „Rynek Kolejowy”.

WARS jedynie na terenie Polski

Brak kuszetek i wagonów sypialnych to niejedyny dyskomfort, na który będą narażeni podróżni. We Wrocławiu skład będzie miał postój techniczny przeznaczony na połączenie pociągów. W przypadku kursów dziennych przerwa wyniesie pół godziny, a w nocy godzinę. To jednak nie wszystko. Wagon restauracyjny będzie dostępny jedynie na terenie Polski.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *