Ceny biletów PKP ponownie rosną. To efekt decyzji spółki o rezygnacji z cen promocyjnych na wielu trasach. By znaleźć tańszy bilet, trzeba będzie zakupić go wcześniej niż dotychczas.
/123RF/PICSEL
W lutym oficjalne podwyżki, a teraz koniec części promocji. Pasażerowie PKP Intercity ponownie będą musieli się natrudzić, żeby znaleźć tańsze bilety na pociąg.
Promocje w PKP Intercity
Ceny promocyjne w PKP Intercity są powszechnie dostępne u tego przewoźnika. Obniżki cen bazowych podzielone są na pięć progów rabatowych zależnych od popularności danego połączenia. Super Promo i Promo Plus to rabaty rzędu kilkudziesięciu procent, ale PKP Intercity oferują także trzy inne poziomy promocji:
Reklama
- Promo 45 – ceny niższe o 45 proc. od ceny bazowej
- Promo 35 – ceny niższe o 35 proc. od ceny bazowej
- Promo 15 – ceny niższe o 15 proc. od ceny bazowej
Liczba biletów promocyjnych dla danego połączenia generowana jest w ramach dynamicznych systemów sprzedaży. Wpływa na to np. frekwencja w pociągu i popularność godzin przejazdu.
– Przykładowo w pociągu jadącym we wtorkowe popołudnie z Warszawy do Sopotu będzie więcej promocyjnych biletów, niż w tym samym składzie jadącym na tej samej trasie w piątek. Dodatkowo, pule biletów mogą się zmieniać w trakcie trwania przedsprzedaży, np. gdy frekwencja jest niższa niż przewidywana, może się zwiększyć liczba biletów w promocyjnych cenach – wyjaśnia Biuro Prasowe PKP Intercity.
Promocyjne bilety dostępne są przez internet, na stacjach oraz u konduktora danego pociągu. Bilety promocyjne dostępne są dla pierwszej i drugiej klasy.
To nie podwyżka, tylko koniec promocji
Wielu pasażerów na początku wakacji będzie musiało jednak przyzwyczaić się do wyższych cen swoich biletów. Spółka PKP Intercity zdecydowała o rezygnacji z cen promocyjnych na 21 trasach:
– Po przeprowadzeniu analizy rynkowej Spółka podjęła decyzję o udostępnieniu biletów we wszystkich progach cenowych. Od 27 czerwca br. obowiązują bilety w cenie bazowej, która nie uległa zmianie oraz w cenach promocyjnych – podkreślają PKP cytowane przez wiadomoscisamorzadowe.pl
Dla pasażerów oznacza to, że na wielu popularnych trasach będą musieli spieszyć się z zakupem biletów, aby nie płacić 100 proc. ceny. Dostępność biletów w cenach promocyjnych będzie maleć w miarę zbliżania się terminu odjazdu pociągu. To także oznacza, że u konduktora dostępne będą już przede wszystkim bilety w cenach bazowych.
– Zmiana dotyczy 21 tras. Warto zauważyć, że dynamiczny system sprzedaży na wielu trasach przyznaje też bilety w najniższych cenach (Super Promo) – dodają PKP Intercity.
Krajowy przewoźnik już po raz drugi w tym roku zmienia ceny biletów. W lutym 2024 roku ceny w ramach wspólnych biletów wzrosły o średnio ponad 40 proc., a dla pojedynczych tras nawet o 80 proc. Wówczas przewoźnik tłumaczył, że podwyżki wynikają ze wzrostu kosztów świadczenia usług.