
Ludzie wybierają sobie przyjaciół i znajomych, ale praca nie jest taka prosta. Zaczynając nową pracę, znajdujesz się w nowej grupie. Dlatego nie zawsze łatwo jest z góry ocenić swoich współpracowników. Dzisiaj omówimy typy pracowników, którzy utrudniają życie w miejscu pracy.
Najczęściej nie ma idealnych zespołów. Pracownicy muszą budować relacje ze wszystkimi, niezależnie od ich temperamentu czy jakości pracy.
Większość dorosłych spędza znaczną część swojego życia w środowisku biurowym. Dlatego ważne jest nawiązywanie przyjaznych relacji ze współpracownikami. Są jednak sytuacje, w których najlepiej ograniczyć interakcje z niektórymi pracownikami i kontaktować się z nimi tylko wtedy, gdy jest to konieczne do wykonywania obowiązków służbowych.
W dzisiejszym artykule przyjrzymy się typom współpracowników, którzy mogą uprzykrzać życie w pracy.
Ludzie nadmiernie towarzyscy
Wspaniale jest mieć w biurze ludzi, z którymi można porozmawiać niemal o wszystkim. Chętnie porozmawiają o wakacjach, rodzinie, pogodzie i chętnie porozmawiają o życiu osobistym innych pracowników.
Są jednak koledzy, którzy nie ograniczają się do wyżej wymienionych rozmów, w rozsądnych granicach. Potrafią bez przerwy gadać o sobie, swoim życiu, korkach, cenach w sklepach i tak dalej.
Problem polega na tym, że osoby nadmiernie towarzyskie zajmują znaczną część czasu pracy, co może negatywnie wpłynąć na produktywność, a w konsekwencji na rozwój zawodowy. W przypadku takich współpracowników najlepiej jasno określić czas i granice komunikacji lub zachować dystans.
Ci, którzy lubią odkładać ważne sprawy na później
Ta kategoria pracowników biurowych jest gotowa dać się rozproszyć przez cokolwiek, zwłaszcza pod pozorem dobrych intencji. Jeśli ktoś w biurze zachoruje, prokrastynator natychmiast zacznie polecać metody leczenia i szukać numerów telefonów znanych mu lekarzy.
W przypadku takich osób nie można być pewnym, czy praca zostanie ukończona na czas. Może to mieć negatywne konsekwencje, jeśli pracujesz nad projektem grupowym. Co więcej, osoby „prokrastynujące” odciągają ludzi od wykonywania zadań.
Mądrzy faceci
Na większość pytań i sytuacji mają tę samą odpowiedź: „To takie proste!”, „Nie wiesz tego? Co za nieudacznik…”
Mądrzy ludzie w biurach patrzą z góry na innych współpracowników i często uważają ich za niewykształconych i przyziemnych. Jeśli popełniają błędy, a popełniają, nikt nie będzie oczekiwał, że się do nich przyznają.
Ta kategoria ludzi nie będzie traktować Cię jak równego sobie. Uwielbiają krytykować i często oceniają sytuacje obiektywnie. Dlatego najlepiej trzymać się od tego typu pracowników z daleka.
Ofiary
Ludzie, którzy z natury są ofiarami, są nimi również w biurze. Są stale spięci, pełni urazy i często schlebiają swoim przełożonym.
Z jednej strony ta rola jest dla nich korzystna. Ofiary otrzymują wsparcie od kolegów, napędzane litością. Z drugiej strony jednak nieustannie szukają wymówek dla swoich błędów i uwielbiają zrzucać winę na innych.
Podżegacze i podżegacze
Harmonia w miejscu pracy nie jest dla nich. Uwielbiają prowokować innych pracowników do wrogości i intryg . Dlatego nie mają czasu na produktywną pracę.
Opieranie się prowokatorom i wyrażanie niezadowolenia będzie cię tylko kosztować więcej. Staniesz się wrogiem publicznym numer jeden i prawdopodobnie spotkasz się z chamstwem.
Trudno zmienić cechy charakteru swoich współpracowników, ale możesz zmienić swoje nastawienie do nich.
Jeśli zauważysz, że niektórzy współpracownicy negatywnie wpływają na Twoją produktywność lub na Ciebie, ogranicz z nimi interakcje. To dobry sposób na utrzymanie kontroli nad pracą, unikanie stresu i poprawę wyników w nauce.



