Leo Express wjeżdża na polskie tory. Ceny biletów od 9 złotych

PKP Intercity ma nowego rywala na polskiej sieci kolejowej. Czeska firma kolejowa Leo Express ogłosiła, że od przyszłego roku wprowadzi połączenia między Krakowem a Warszawą. W ramach promocji ceny biletów startowały już od 9 złotych.

Zdjęcie

Leo Express Wjeda Na Polskie Tory Ceny Biletw Od 9 Zotych 8c32c25, NEWSFIN

Leo Express pojedzie z Warszawy do Krakowa /Damian Klamka /East News Reklama

Leo Express od 2018 roku obsługuje połączenie Praga – Kraków, jednak dotychczas pasażerowie nie mieli możliwości – z uwagi na ograniczenia prawne – zakupu biletów na krajowe odcinki trasy. Zmiana nastąpi od 1 marca 2026 roku, kiedy pociągi czeskiego operatora wydłużą trasę do Warszawy. Przewidziano dwa kursy dziennie.

Polska stanowi dla Leo Express ważny obszar działalności. Nasi klienci od blisko dekady korzystają z połączeń kolejowych i autobusowych między Krakowem a Pragą oraz z przejazdów autobusowych na Ukrainę” – podkreśla dyrektor generalny Leo Express Peter Köhler w oficjalnym komunikacie. „Teraz odpowiadamy na ich potrzeby i poszerzamy usługi o krajowe połączenia na osi Kraków – Warszawa. Rozkład został opracowany tak, aby umożliwić komfortowe poranne dotarcie do celu i wieczorny powrót tym samym przewoźnikiem” – dodaje.

Reklama

Przewoźnik planuje również uruchomić międzynarodowe trasy Warszawa – Praga oraz zintensyfikować częstotliwość kursów między Krakowem a Pragą, oferując podróże zarówno dzienne, jak i nocne.

Leo Express pojedzie z Warszawy do Krakowa. Bilety od 9 złotych

Harmonogram kursów został już udostępniony. Od marca 2026 roku poranny Leo Express wyjedzie z Warszawy o 7:21, docierając do Krakowa o 10:18, a do Pragi o 16:43. Nocny kurs z Warszawy zaplanowano na 22:41, z przybyciem do Krakowa przed 2:00 (1:46), a do Pragi o 7:43. W kierunku przeciwnym: Praga 12:23, Kraków 18:48, Warszawa 21:43 oraz Praga 21:23, Kraków 3:44, Warszawa 6:15.

Na trasie Warszawa – Kraków – Praga wykorzystywane będą klimatyzowane pociągi Stadler Flirt z niską podłogą, oferujące różne klasy podróży. Pasażerowie mają do dyspozycji wi-fi oraz catering.

Sprzedaż biletów już trwa – w ramach promocji przejazd Kraków – Warszawa kosztował od 9 złotych.

Ceny dynamicznie dostosowują się do terminu podróży. Przykładowo, 10 marca (kilka dni po inauguracji) bilety na trasie Warszawa Wschodnia – Kraków Główny kosztują od 16 zł (klasa ekonomiczna ze skórzanymi fotelami), 50 zł (economy plus), 70 zł (business z dodatkową przestrzenią) oraz 110 zł (premium z regulowanymi fotelami).

Dla porównania, przejazd między dwoma największymi polskimi miastami pociągami PKP Intercity w połowie listopada (brak rozkładów na marzec) to koszt minimum 68 zł. W najszybszych składach Express InterCity Premium ceny zaczynają się od 169 zł w drugiej klasie.

PKP traci monopol. RegioJet wkracza do Polski

Leo Express nie wyklucza dalszej rozbudowy siatki połączeń, zarówno komercyjnych, jak i realizowanych w ramach usług publicznych.

Zdjęcie

Leo Express Wjeda Na Polskie Tory Ceny Biletw Od 9 Zotych Ce60f7d, NEWSFIN

Leo Express pojedzie z Warszawy do Krakowa /Marek Lasyk /Reporter

Tymczasem w sierpniu inny czeski operator – RegioJet – zapowiedział ekspansję na polskie tory, kończąc monopol PKP w przewozach dalekobieżnych. Od połowy września 2025 roku firma będzie obsługiwać trasę Warszawa – Kraków, z pierwszymi kursami od 18 września. Kolejne połączenia mają być wprowadzane stopniowo.

Istnieje możliwość, że jeszcze w tym roku przedsiębiorstwo uruchomi pięć tras w Polsce: Kraków – Warszawa, Warszawa – Trójmiasto, Warszawa – Poznań, Warszawa – Katowice – Ostrawa – Praga oraz Warszawa – Katowice – Ostrawa – Wiedeń.

Wideo Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. „Szczerze o pieniądzach”: Kolej do naprawy Szczerze o pieniądzach

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *