UE zmieni handel online. Czy rozwiązanie umowy jest tak proste, jak dokonanie zakupu?

Zakupy online stały się niezwykle wygodne. Nie można jednak tego samego powiedzieć o procesach zwrotów i rozpatrywania reklamacji. Według wtorkowego raportu „Faktu”, Unia Europejska dąży do uproszczenia zakupów dla konsumentów. Zmiany wpłyną nie tylko na sposób nabywania produktów, ale także na zarządzanie usługami i ofertami finansowymi.

Zdjęcie

Ue Zmieni Handel Online Czy Rozwizanie Umowy Jest Tak Proste Jak Dokonanie Zakupu 5858854, NEWSFIN

Czy transformacja handlu detalicznego uprości zwrot produktów i usług? / 123RF/PICSEL Reklama

Na sprzedawców internetowych zostaną nałożone nowe wymogi. Komisja Europejska zamierza sprawić, aby proces zwrotu towarów był tak prosty, jak zakup . Zmieni się również sposób zawierania umów.

Zwróć przedmioty jednym kliknięciem

Urzędnicy UE dążą do wprowadzenia obowiązku umieszczenia w widocznym miejscu przycisku „Odstąp od umowy” u wszystkich sprzedawców internetowych, jak donosi „Fakt”. Przycisk ten będzie działał podobnie do „Kup teraz” lub „Dodaj do koszyka”. Będzie on dostępny dla użytkowników przez cały okres odstąpienia od umowy, który zazwyczaj wynosi 14 dni od daty zakupu w przypadku umów zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa.

Reklama

Ta aktualizacja będzie miała zastosowanie do wszystkich form transakcji online, zarówno w przypadku towarów i usług materialnych, jak i usług finansowych (takich jak pożyczki i ubezpieczenia). Po kliknięciu nowego przycisku użytkownik będzie musiał jedynie potwierdzić decyzję o odstąpieniu od umowy.

Koniec z umowami papierowymi

Przejście na dokumentację cyfrową będzie również formą deregulacji w UE. Obecnie firmy muszą udostępniać warunki umów w formie drukowanej. Dzięki nowym regulacjom wersja elektroniczna będzie wystarczająca .

Niemniej jednak Komisja Europejska dąży również do nieznacznego ograniczenia praw konsumentów. Obejmuje to modyfikację, zgodnie z którą klienci usług finansowych utracą prawo do odstąpienia od umowy na czas nieokreślony, jeśli firma nie wywiąże się ze swoich obowiązków informacyjnych. Konsumenci, którzy wykupią ubezpieczenie lub zaciągną pożyczkę i zostaną poinformowani o przysługującym im prawie do odstąpienia od umowy , będą mieli maksymalnie 12 miesięcy i 14 dni na odstąpienie od umowy, a w przypadku polis na życie okres ten wydłuża się do 24 miesięcy i 30 dni.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *