Podczas gdy Tesla zmaga się ze spadkiem sprzedaży, chiński BYD agresywnie wkracza na rynek i ustanawia nowe rekordy. Firma, którą kiedyś wyśmiał Elon Musk, wyprzedziła Teslę w rankingu największych dostawców samochodów elektrycznych.
W październiku 2011 r. Elon Musk został przesłuchany w studiu Bloomberga w sprawie konkurencji ze strony BYD. Zbył obawy śmiechem, pytając rozmówczynię, czy kiedykolwiek widziała któryś z ich samochodów i zapewniając, że nie uważa ich za zagrożenie.
„Nie sądzę, żeby mieli konkurencyjny produkt; ich pojazdy nie są szczególnie atrakcyjne, a ich technologia nie jest solidna. BYD mierzy się ze znacznymi wyzwaniami w swoich rodzimych Chinach. Myślę, że ich priorytetem jest słusznie skupienie się na przetrwaniu na rynku krajowym” – zauważył Musk.
Przewińmy do przodu o 12 lat do czwartego kwartału 2023 r. i po raz pierwszy BYD prześcignęło Teslę w globalnej sprzedaży samochodów elektrycznych. Chociaż firma Muska na krótko odzyskała prowadzenie na kolejne 9 miesięcy, pod koniec 2024 r. musiała ustąpić sile swojego chińskiego rywala.