Bankrutuje tanie biuro podróży. Płatności znikały, turyści bez informacji

Tanie biuro podróży Jetline Travel z Wielkiej Brytanii kończy swoją działalność. Firma funkcjonowała od 2000 roku, a teraz zostawia tysiące turystów w niepewności. Co stanie się z opłaconymi już wycieczkami? Klienci poszukują odpowiedzi, a niektórzy z nich są już za granicą.

Zdjęcie

Bankrutuje Tanie Biuro Podry Patnoci Znikay Turyci Bez Informacji C56edaf, NEWSFIN

Bankrutuje tanie biuro podróży w Wielkiej Brytanii /Mariusz Grzelak/REPORTER /Reporter Reklama

Żaden moment na ogłoszenie bankructwa nie jest korzystny, ale termin tuż przed rozpoczęciem sezonu wakacyjnego wydaje się najgorszy. Tymczasem tanie biuro podróży z Londynu właśnie to uczyniło. Wiele osób już korzysta z wakacji.

Bankrutuje tanie biuro podróży

Jetline Travel, działająca od 2000 roku firma z Londynu, według „Daily Star” ogłosiła bankructwo tuż przed rozpoczęciem nowego sezonu wakacyjnego. Przez 25 lat ta brytyjska firma organizowała przystępne wycieczki i była popularnym dostawcą rejsów wycieczkowych. W tym okresie obsłużyła wakacje setek tysięcy osób.

Reklama

W marcu Jetline Travel miało stracić licencję organizatora turystyki, co potwierdził Urząd Lotnictwa Cywilnego (CAA). Firma nie jest już w stanie regulować swoich zobowiązań i została poddana zewnętrznemu zarządowi. Od teraz biurem podróży zarządza licencjonowany zarządca masy upadłościowej, który zajmie się restrukturyzacją i negocjacjami z wierzycielami.

Najprawdopodobniej dojdzie do sprzedaży majątku i spłaty długów, a następnie do finalnego zamknięcia działalności Jetline Travel.

Tysiące turystów w trakcie wycieczek

Łączna wartość transakcji biura podróży wyniosła 28 mln funtów w 2023 roku, a zysk operacyjny osiągnął 655 tys. funtów. Jednak kolejny rok miał przynieść znacznie gorsze wyniki, a do listopada 2024 roku wartość transakcji miała spadnąć do 17 mln funtów.

Obecnie nawet 5 tys. osób to klienci Jetline Travel. Nikt z turystów nie był świadomy problemów finansowych biura. Około 800 rezerwacji jest niepewnych.

Z informacji brytyjskiego gbnews.com wynika, że płatności niektórych klientów nie zostały przekazane dostawcom, ponieważ w wielu przypadkach samo biuro podróży stało się głównym podmiotem w rezerwacjach. Jetline Travel obsługiwało nie tylko klientów z Wielkiej Brytanii, ale także wielu klientów zagranicznych, w tym z USA.

Wideo Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. „Debata polityczna”. Projekt dopłat do kredytów „Pierwsze klucze” Polsat News Polityka

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *