„Moją osobistą misją jest odczarowanie przekonania, że działania z zakresu ESG to jest wyłącznie wyzwanie i ciężar” – mówi Kamila Luttelmann

Wedel koncentruje się na redukcji śladu węglowego, starannie zaprojektowanych opakowaniach oraz edukacji konsumentów, udowadniając, że nawet przemysł słodyczy może pozytywnie wpływać na ekosystem. „Postrzegamy zrównoważony rozwój jako okazję dla naszej organizacji” – zaznacza Kamila Luttelmann, Dyrektorka ESG i Obszaru Prawnego, opowiadając o ekologicznych inicjatywach firmy.

Zdjęcie

Moj Osobist Misj Jest Odczarowanie Przekonania E Dziaania Z Zakresu Esg To Jest Wycznie Wyzwanie I Ciar Mwi Kamila Luttelmann 9e48c38, NEWSFIN

Wedel stawia na ograniczanie śladu węglowego /materiały promocyjne

Jaki jest pani ulubiony wedlowski smakołyk i dlaczego akurat ten?

Kamila Luttelmann, Dyrektorka ESG i Obszaru Prawnego: „Pawełek”. To wybór podjęty z sercem – dlaczego coś lub kogoś wybieramy, uświadamiamy sobie dopiero, kiedy się nad tym zastanowimy. Na początku preferowałam wersję z nadzieniem toffie, a teraz jestem fanką tej z adwokatem. Interesujące, jak nasze preferencje smakowe zmieniają się z wiekiem. Zazwyczaj, z upływem czasu, coraz bardziej doceniamy intensywne smaki.

Ta ewolucja gustów przypomina historię samego „Pawełka”, który przez lata zdobywał serca Polaków w różnych odsłonach. Ta opowieść ma piękne, kobiece początki, które można poznać szerzej w naszym muzeum Fabryka Czekolady E.Wedel. Mianowicie, czekoladniczki z działu badań i rozwoju, pani Renata Kamińska i pani Barbara Durko, w latach osiemdziesiątych nazwały stworzone przez siebie batoniki imionami swoich dzieci. Czasem zastanawiam się, kim są dziś ci dorośli już panowie Pawełkowie.

Zdjęcie

Moj Osobist Misj Jest Odczarowanie Przekonania E Dziaania Z Zakresu Esg To Jest Wycznie Wyzwanie I Ciar Mwi Kamila Luttelmann Dc8b53f, NEWSFIN

Kamila Luttelmann – Dyrektorka ESG i Obszaru Prawnego w firmie Wedel /materiały promocyjne

Zapewne każda osoba, która usłyszy to pytanie, odpowie na nie inaczej. Bo właśnie z tym kojarzy nam się firma Wedel – z produktami na sklepowych półkach. Tymczasem zanim one tam trafią, przechodzą długą drogę. A to dziś oznacza szereg wyzwań: różnorakie regulacje prawne, wyzwania geopolityczne, rosnące koszty surowców, wzrastające oczekiwania konsumentów… Jakie były największe wyzwania dla firmy Wedel w ostatnich latach?

W ostatnim roku głównym wyzwaniem są dla nas ceny kakao, które wzrastają w szaleńczym tempie. Co gorsza, to nie jest zjawisko sezonowe, lecz długotrwały i historycznie wysoki wzrost. Zmiany te są wynikiem wielu czynników, w tym spekulacji giełdowych. Ale – co równie istotne – są ściśle związane ze zmianami klimatycznymi. Kakaowiec to roślina wymagająca odpowiedniego mikroklimatu – nie może być zbyt ciepło i musi być wilgotno, a obecne anomalie pogodowe z pewnością utrudniają utrzymanie tej delikatnej równowagi. Prowadzi to do trudności na plantacjach, w tym do chorób roślin i obniżonej poda

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *