Funkcjonalność logowania na stronie internetowej jednego z największych banków w Polsce nie działała. Klienci Santander nie mogli uzyskać dostępu do aplikacji maklerskiej po godzinie 13:00 w poniedziałek. Udało nam się zweryfikować informacje, które otrzymaliśmy od naszego czytelnika za pośrednictwem infolinii banku.
Aktualizacja, 16:00: Informacje z biura prasowego Santander Bank wskazują, że problemy dotknęły użytkowników aplikacji Investor online/Investor mobile firmy maklerskiej. Usługa banku stwierdziła, że była niedostępna przez „nieco ponad pół godziny” i że klienci mogli wznowić składanie zleceń przed godziną 14:00.
Jak już wcześniej informowaliśmy, o godz. 13:00 redakcja portalu Bankier.pl otrzymała wiadomość od czytelnika, która brzmiała następująco:
Reklama Zobacz takżePolecamy: do 600 zł premii i brak opłat za aktywne korzystanie z konta osobistego w Santander Bank Polska. Sprawdź >>
„Od godziny nie mogę złożyć żadnego zlecenia – po długim oczekiwaniu otrzymałem komunikat: „Wystąpił krytyczny błąd”. Dzieje się tak dość często od czasu uruchomienia nowego systemu maklerskiego w Santander” – poinformowano nas poprzez formularz kontaktowy https://www.bankier.pl/alert.
Otrzymaliśmy potwierdzenie z infolinii banku, że faktycznie wystąpiła przerwa w działaniu usługi, uniemożliwiająca klientom zalogowanie się do kont Santander.
Z informacji zebranych przez nasz zespół redakcyjny wynika, że problem został rozwiązany. Jednak konkretna przyczyna nie została ujawniona.