Drożyzna tematem kampanii wyborczej? Polacy zabrali głos

28,7 proc. badanych uważa, że w debacie publicznej kandydaci na prezydenta powinni się skupić na kwestii ochrony przed drożyzną w sklepach – wynika z sondażu UCE Research dla Onetu. Po 27,3 proc. respondentów wskazało na „ochronę społeczeństwa przed wzrostem cen” i „obniżenie cen leków”.

28,7 proc. badanych uważa, że kandydaci na prezydenta powinni się skupić na ochronie przed drożyzną (Adobe Stock, bodnarphoto)

W badaniu zadano respondentom pytanie: „Na jakich kwestiach kandydaci na prezydenta RP powinni najbardziej skupiać się w debacie publicznej w najbliższym czasie?”.

Tego Polacy oczekują od kandydatów na prezydenta

28,7 proc. ankietowanych wskazało, że kandydaci na prezydenta powinni się skupić przede wszystkim na kwestii ochrony przed drożyzną w sklepach. 27,3 proc. badanych wskazało temat ochrony społeczeństwa przed wzrostem cen. Taki sam odsetek badanych wybrał odpowiedź: „obniżenie cen leków”.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: "Muszą płacić". Polacy zabrali głos ws. Ukraińców

Z badania wynika, że 24,6 proc. ankietowanych chciałoby, aby podczas debaty publicznej kandydaci na prezydenta skupili się na kwestii budowy tanich mieszkań na sprzedaż/wynajem.

22,9 proc. zależy na poruszeniu tematu obniżenia podatków dochodowych. Niewiele mniej (22,7 proc.) wybrało temat ograniczenia 800 plus dla obcokrajowców. Na kolejnych miejscach znalazło się obniżenie stawek podatku VAT (21,2 proc.), poprawę dostępu do lekarzy specjalistów (18,2 proc.), zmniejszenie ogólnej inflacji (17,3 proc.) i skrócenie kolejek do lekarzy (17,1 proc.).

Mniejszy odsetek odpowiedzi uzyskały kwestie światopoglądowe; odpowiedź „prawo do aborcji” wybrało 12,6 proc. ankietowanych, a na politykę klimatyczną wskazało 10,3 proc.

We wcześniejszym sondażu UCE Research dla Onetu z grudnia ub.r. największym oczekiwaniem ze strony badanych była poprawa dostępu do lekarzy specjalistów (22,6 proc.), zmniejszenie ogólnej inflacji (20,6 proc.) i poprawa obronności kraju (20,2 proc.).

Badanie zostało przeprowadzone w dniach 24-26 stycznia 2025 r. metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview) przez UCE Research dla Onetu na próbie 1010 dorosłych Polaków w wieku 18-80 lat.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *