Awaria w XTB. Cały system padł po dzisiejszej publikacji wyników CPI w USA, jak zwykle

Awaria systemu transakcyjnego XTB nie pozwoliła klientom brokera zareagować na ważny dla rynków odczyt inflacji CPI w USA. To kolejna tego typu sytuacja w cieszącym się coraz większą popularnością domu maklerskim. Poprzednią szczegółowo monitorowaliśmy, teraz także poprosiliśmy XTB o komentarz, który prezentujemy w artykule. 

Awaria W Xtb Caly System Padl Po Dzisiejszej Publikacji Wynikoacutew Cpi W Usa Jak Zwykle C2749da, NEWSFIN

/ XTB

"Ponowna awaria serwisu XTB przy ważnych danych rynkowych. To już kolejny raz". "Cały system XTB padł po dzisiejszej publikacji wyników CPI w USA, jak zwykle. Brak dostępu do platformy na PC i mobilnej" – to tylko kilka cytatów ze zgłoszeń czytelników, jakie trafiły na redakcyjną skrzynkę z alertami.

Klienci XTB nie mogli skorzystać z systemu transakcyjnego w przeglądarce oraz aplikacji mobilnej od ok. godz. 14.30, kiedy na rynku pokazały się dane o amerykańskiej inflacji CPI za maj. Odczyty były poniżej prognoz ekspertów, co podniosło m.in. do góry akcyjnej indeksy i przełożyło się na osłabienie dolara.

Zobacz takżeChcesz inwestować? Nie powiemy Ci w co, ale powiemy jak! Pobierz Akademię Inwestowania II

Reakcja rynków była zdecydowana, a zmienność istotna, co przy zajęciu pozycji po odpowiedniej stronie rynku, mogło przełożyć się szybki i duży zysk, jak również stratę przy pozycji przeciwstawnej, jeszcze większą, gdy nieuciętą w porę, przez problemy techniczne. 

"Miałem otwartą pozycję pln-usd, sporo bym zyskał, a po tym jak aplikacja zaczęła działać, to pozycji nie było już w portfelu" – napisał z kolei Pan Łukasz. Od ok. godz. 15.00 serwis XTB już działa, a my poprosiliśmy biuro prasowe brokera o komentarz do zaistniałej sytuacji. Jak tylko otrzymamy odpowiedź, zamieścimy ją w formie aktualizacji. 

Oświadczenie XTB ws. awarii z dnia 12 czerwca 2024 r.

W środę, 12 czerwca, w godzinach 14:31-15:00, nasza platforma była niedostępna dla klientów. Już chwilę po ogłoszeniu wyników CPI w USA, odnotowaliśmy 14 razy więcej transakcji niż zazwyczaj, co spowodowało zakłócenia w funkcjonowaniu serwera transakcyjnego. W efekcie klienci nie mogli zalogować się na swoje konto.

Rozumiemy, że niedostępność platformy w momencie podwyższonej zmienności jest niedopuszczalna i przepraszamy za zaistniałą sytuację. Od kilku miesięcy intensywnie pracujemy nad poprawą wydajności i stabilności serwera transakcyjnego. Jesteśmy zdeterminowani, by takie sytuacje nie powtarzały się w przyszłości.

Prosimy wszystkich użytkowników, których dotknęła ta sytuacja, o składanie reklamacji elektronicznie poprzez formularz dostępny w pokoju inwestora. Wszystkie szczegóły oraz formularz reklamacji są dostępne na naszej stronie internetowej:

https://www.xtb.com/pl/edukacja/proces-reklamacji.

Do podobnych problemów platformy XTB doszło 14 listopada 2023 roku. Klienci brokera stracili wtedy dostęp do swoich kont także mniej więcej o godzinie 14:30, również w momencie opublikowania odczytu inflacji w Stanach Zjednoczonych. Niektórzy użytkownicy platformy X (dawniej Twitter) wtedy jak i teraz sugerowali, że awaria nie była przypadkowa.

Ponato przypominano inne podobne incydenty, jak ten z początku 2023 r. i chwil publikacji danych o PKB czy bezrobociu w USA. Jak relacjonują użytkownicy platformy X, XTB miało teraz problemy na co najmniej kilku rynkach, na których dostarcza usługi. 

W ubiegłym roku w tożsamej sytuacji XTB poprosiło klientów o kontakt z działem obsługi klienta. Broker obiecał potraktować ich zgłoszenia priorytetowo. Kilka z takich reklamacji opisywaliśmy na Bankier.pl. Ważnym wnioskiem płynącym z tamtej sytuacji jest niezwłoczność złożenia zgłoszenia i kontaktu z obsługą klienta. Po więcej szczegółów zapraszam do artykułu "Awaria XTB i odrzucone reklamacje". 

Bankier.pl

MKu

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *